Ellen Gundrum
Ellen Gundrum
ZHAW
School of Applied Psychology
IAP Institute of Applied Psychology
Pfingstweidstrasse 96
8037 Zürich
Work at ZHAW
Position
- Head of Strategic Projects
- Head of Strategic Market Development
- Project manager
- Trainer presentation and performance
- Course leader in CAS Didactics Methodology (presentation-/performance skills)
- Course leader WBK Perform better with mental training
Focus
- Strategic projects (digitalisation and innovation)
- Strategic communication
- Presentation and performance training
- Moderation
Teaching
CAS Didactics Methodology (presentation and performance training)
Experience
- Head of Strategic Projects and Strategic Market Development
ZHAW IAP Institute of Applied Psychology
2009 - today - Head of Marketing and Communication
ZHAW IAP Institute of Applied Psychology
2006 - 2008 - Senior Consultant / Consultancy Group Leader / Unit Leader / Strategic Planner
Advertising Agencies, Switzerland and Germany
1990 - 2004
Education and Continuing education
Education
BA in Business Administration
Baden-Wuerttemberg Cooperative State University (DHBW)
1986 - 1989
Continuing Education
- CAS Counselling & Coaching
ZHAW IAP
2020 - Conflict management & Business mediation
ZHAW
2018 - CAS Didactics & Methodology
ZHAW IAP
2011 - CAS Rhetoric & Moderation
MAZ Institute for Journalism and Communication
2011
Network
Social media
Publications
-
Hans, Kerner; Gerda, Meier; Negri, Christoph; Gundrum, Ellen,
2019.
.
In:
Lippmann, Eric; Pfister, Andres Claudius; Jörg, Urs, eds.,
Handbuch Angewandte Psychologie für Führungskräfte : Führungskompetenz und Führungswissen.
Springer.
pp. 167-238.
Available from: https://doi.org/10.1007/978-3-662-55810-2_7
-
Eberhardt, Daniela; Claus, Stephanie; Gundrum, Ellen,
2016.
Das IAP führen heisst Vielfalt führen
.
In:
Eberhardt, Daniela, ed.,
Führung von Vielfalt : Praxisbeispiele für den Umgang mit Diversity in Organisationen.
Berlin:
Springer.
pp. 33-66.
Available from: https://doi.org/10.1007/978-3-662-48414-2_4
-
Majkovic, Anna-Lena; Gundrum, Ellen; Werkmann-Karcher, Birgit; Kornfeind, Julia Maria; Bieri, Seraphina; et al.,
2023.
IAP Studie 2023 - Hybrides Arbeiten : der flexible Mensch in der Arbeitswelt 4.0.
Zürich:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-31413
-
Majkovic, Anna-Lena; Gundrum, Ellen; Kornfeind, Julia Maria; Müller, Andrea; Wirth, Rebecca,
2022.
IAP Studie 2022 − Der Mensch in der Arbeitswelt 4.0 : Lernen in der Arbeitswelt 4.0.
Zürich:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-29528
-
Majkovic, Anna-Lena; Gundrum, Ellen; Toggweiler, Stephan; Fortiguerra, Flavio,
2021.
IAP Studie 2021 − Der Mensch in der Arbeitswelt 4.0 : eine Monitoring-Studie mit Ausblick.
Zürich:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-23443
-
Majkovic, Anna-Lena; Gundrum, Ellen; Weiss, Stefanie; Külling, Céline; Lutterbach, Sidal Alisa; Frigg, Delia,
2020.
IAP Studie 2020 : Selbstführung in selbstorganisierten Arbeitskontexten.
Zürich:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-20896
-
Majkovic, Anna-Lena; Gundrum, Ellen; Benz, Sabine; Dzsula, Nora; Huber, Rafael,
2019.
IAP Studie 2019 : agile Arbeits- und Organisationsformen in der Schweiz.
Zürich:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-20895
-
Genner, Sarah; Probst, Larissa; Huber, Rafael; Werkmann-Karcher, Birgit; Gundrum, Ellen; Majkovic, Anna-Lena,
2017.
IAP Studie 2017 : der Mensch in der Arbeitswelt 4.0.
Zürich:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-1535
-
Majkovic, Anna-Lena; Werkmann-Karcher, Birgit; Gundrum, Ellen; Birrer, Janice; Genner, Sarah; Probst, Larissa; Huber, Rafael; Pfister, Andres Claudius,
2017.
IAP Studie 2017 – Teil 2 : der Mensch in der Arbeitswelt 4.0: Ergebnisse der qualitativen Interviews.
Zürich:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-3690