AusTEr – Pedagogical responsibilities and competencies in extended education
Description
The SNSF project AusTEr – Processes of negotiating pedagogic responsibilities at all-day schools in the public education environment – examines processes of negotiating pedagogic responsibilities in multi-professional teams at all-day schools, as well as existing specific interpretations of all-day education. This project is a collaboration between PH Zurich and the ZHAW School of Social Work.
Key Data
Projectlead
Dr. Emanuela Chiapparini, Prof. Dr. Patricia Schuler
Project team
, Dr. Christa Kappler, Andrea Scholian
Project partners
Pädagogische Hochschule Zürich PHZH; Berner Fachhochschule BFH / Departement Soziale Arbeit
Project status
completed, 08/2016 - 02/2020
Funding partner
SNF-Projektförderung / Projekt Nr. 162711
Further documents and links
Publications
-
Sustainability through multi-professional cooperation in all-day schools from the perspective of social workers
2022 Scholian, Andrea; Chiapparini, Emanuela
-
Zuständigkeitsprozesse aus der Sicht von sozialpädagogischen Fachpersonen : Befunde aus der Schweiz
2021 Scholian, Andrea; Chiapparini, Emanuela
-
Das Wohlbefinden von Kindern in Tagesschulen
2019 Scholian, Andrea; Chiapparini, Emanuela; Schuler, Patricia; Kappler, Christa
-
All-day schools and social work : a Swiss case study
2019 Chiapparini, Emanuela; Scholian, Andrea; Schuler, Patricia; Kappler, Christa
-
Tagesschulen und deren Bedeutung für die Professionen und die Familie
2018 Schuler, Patricia; Kappler, Christa; Chiapparini, Emanuela
-
Family school partnership in all day schools
2018 Schuler, Patricia; Kappler, Christa; Chiapparini, Emanuela
-
Einleitung : Soziale Arbeit im Kontext Schule
2018 Chiapparini, Emanuela; Stohler, Renate; Bussmann, Esther
-
Kindeswohl und Kinderwille
2018 Chiapparini, Emanuela; Schuler-Braunschweig, Patricia; Mathis, Sibylle; Kappler, Christa
-
Ambivalenzen eines erweiterten Bildungsbegriffs
2018 Chiapparini, Emanuela; Mathis, Sybille; Schuler, Patricia; Kappler, Christa; Merz, Franziska; Scholian, Andrea
-
Die Bewegung zum akteurspezifischen Verständnis des Wohlbefindens von Kindern innerhalb der Bewegung der Ganztagsbildung
2018 Chiapparini, Emanuela
-
Soziale Arbeit im Kontext Schule : aktuelle Entwicklungen in Praxis und Forschung in der Schweiz
2018
-
LernRäume im Umbruch : wie stehen Bildung und Betreuung in Tagesschulen zueinander?
2017 Schuler, Patricia; Kappler, Christa; Chiapparini, Emanuela; Selmani, Kadrie
-
Von Geometrieförderung über Hiphop-Kurse zu freiem Spiel : Im Brennpunkt : Tagesschulen
2017 Chiapparini, Emanuela; Stohler, Renate; Bussmann, Esther
-
Professional cooperation in all-day schools
2017 Chiapparini, Emanuela; Schuler, Patricia
-
Multiprofessionelle Kooperation zwischen Fachkräften der Schulpädagogik und der sozialen Arbeit
2017 Chiapparini, Emanuela
-
Lehrpersonen, Eltern und SozialpädagogInnen : Vorstellungen pädagogischer Verantwortlichkeiten in der Ganztagesbildung
2016 Schuler Braunschweig, Patricia; Kappler, Christa; Chiapparini, Emanuela
-
Quartierentwicklung und Ganztagesbildung
2016 Chiapparini, Emanuela