School of Applied Linguistics
Language matters: we investigate the key role played by language and communication, enabling practitioners and society at large to reap practical benefits from linguistics.
School of Applied Psychology
We use scientific methods to clarify psychological problems in the field of applied psychology. Individuals and companies can utilise our findings in their living and working environments.
School of Architecture, Design and Civil Engineering
Our degree and continuing education programmes have close connections with research, thus providing synergies between architects and civil engineers.
School of Health Sciences
We are the largest training and research centre in Switzerland for occupational therapy, midwifery, nursing and physiotherapy, as well as for research and development in these fields.
School of Life Sciences and Facility Management
We are one of the leading Swiss competence centres in the fields of nutrition, health, society and the environment.
School of Engineering
We guarantee excellent degree and continuing education programmes in engineering disciplines. Key R&D focus areas are energy, mobility, information and health.
School of Management and Law
"Building Competence. Crossing Borders." – that’s our credo. It reflects our global mindset and our commitment to quality education, research, and consulting.
School of Social Work
We offer Bachelor’s and Master’s degree programmes in social work, as well as continuing education courses, services and research in our focus areas.
2'280 results found
Das müssen Business Analysten heute mitbringen
... auf LinkedIn LinkedIn Business Analysten spielen bei der Digitalisierung von Organisationen eine Schlüsselrolle: Sie sind Dolmetscher zwischen Fach- und IT-Welt. Für Unternehmen, Arbeitnehmende und ...
Establishing a nutrient loop to improve city region food system resilience (RUNRES) | ZHAW Zurich University of Applied Sciences
... direct influence. Key Data Projectlead Nico Pfändler Deputy Projectlead Peter Qvist-Sorensen Project partners Eidgenössische Technische Hochschule Zürich ETH / Sustainable Agroecosystems Project status ...
SAMR Modell und Weiterbildung für Lehrpersonen
... Model. Ruben R. Puentedura, As We May Teach: Educational Technology, From Theory Into Practice. (2009) Das SAMR Modell zeigt mit seinen vier verschiedenen Anwendungsstufen auf, wie neue Technologien in ...
Validation of the long international physical activity questionnaire : influence of age and language region
... sitting time were compared using Spearman correlations and Bland–Altman plots. Results: Correlations were highest for vigorous physical activity (r = 0.41) and sitting time (r = 0.42). Significant gender ...
Die Rolle des Business-Analysten : Kompetenz- und Qualifikationsanforderungen aus Stellenanzeigen
... Zeitschriftentitel ISSN der Zeitschrift Bandtitel Verlag Schäffer-Poeschel Zusammenfassung Business-Analysten spielen bei der Digitalisierung von Organisationen eine Schlüsselrolle: Sie sind Dolmetscher zwischen Fach ...
Sandra Bajus
ZHAW School of Applied Psychology
+41 (0) 58 934 82 13 sandra.bajus@zhaw.ch
Die Psychologie des Familienunternehmens am Beispiel von SCHULER St. JakobsKellerei : zwischen Respekt vor dem Bewährten und Offenheit für das Neue
... Mensch im Unternehmen : Impulse für Fach- und Führungskräfte Verlag Springer ISBN 978-3-662-56021-1 Patentnummer Veröffentlicht als Link https://digitalcollection.zhaw.ch/handle/11475/6941 Zusammenfassung ...
So macht Anatomie-Lernen Spass! AnaKing – ein Serious Game für Bachelor Pflege-Studierende
... Wissenschaften (ZHAW) wurde ein innovatives Serious Game entwickelt, welches die Lernmotivation und den Lernspass der Bachelor Pflege-Studierenden im Fach Anatomie fördert. Zeige mehr Beschreibung Schlagwörter ...
Dr. Ruth Esther Häusler Hermann
ZHAW School of Engineering
+41 (0) 58 934 67 75 ruthesther.haeuslerhermann@zhaw.ch
Ringen um epistemische Souveränität : zur politischen Theorie der Technologiegesellschaft
... technische Blickwinkel nicht, da das Recht nicht eine technische sondern eine gesellschaftliche Ordnung schützen soll. Die epistemische Souveränität ist daher mit Fachwissen allein nicht gesichert. Bezugspunkt ...