All publications from the School of Applied Linguistics
-
Ehrensberger-Dow, Maureen; Perrin, Daniel,
2015.
Applying a newswriting research approach to translation
.
In:
Ehrensberger-Dow, Maureen; Göpferich, Susanne; O'Brien, Sharon, eds.,
Interdisciplinarity in translation and interpreting process research.
Amsterdam:
John Benjamins.
pp. 79-94.
Benjamins Current Topics ; 72.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-1751
-
2015.
Astronomie in den Medien (Teil 1) : olympisches Feuer in der Erdumlaufbahn.
Orion.
2015(6), pp. 30-32.
Available from: https://doi.org/10.5169/seals-897395
-
Jekat, Susanne Johanna; Jüngst, Heike Elisabeth; Schubert, Klaus; Villiger, Claudia, eds.,
2015.
Berlin:
trans-kom.
trans-kom : Zeitschrift für Translationswissenschaft und Fachkommunikation ; Band 8, Issue 1.
Available from: http://www.trans-kom.eu/ihv_08_01_2015.html
-
2015.
Beratungskommunikation in der Kommunikationsberatung.
Working Papers in Applied Linguistics
; 8.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
ISBN 978-3-905745-78-8.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-184
-
Weber, Wibke; Wang Ziyan, Amanda; Rall, Hans-Martin,
2015.
Between facts and fiction : visual authentication strategies in comics journalism.
In:
ICA 2015 Conference on Communication Across the Life Span, San Juan, Puerto Rico, 21-25 May 2015.
-
Massey, Gary; Jud, Peter; Ehrensberger-Dow, Maureen,
2015.
Building competence and bridges : the potential of action research in translator education
.
In:
Pietrzak, Paulina; Deckert, Mikolaj, eds.,
Constructing translation competence.
Frankfurt am Main:
Peter Lang.
pp. 27-48.
Lodz Studies in Language ; 39.
-
Luciani, Margherita; Rocci, Andrea; Zampa, Marta,
2015.
In:
Miecznikowski, J.; Casoni, M.; Christopher, S.; Kamber, A.; Pandolfi, E. M.; Rocci, A., eds.,
Norme linguistiche in contesto / Sprachnormen im Kontext / Normes langagières en contexte / Language Norms in Context : Actes du colloque VALS-ASLA 2014 (Lugano, 12-14 février 2014).
VALS-ASLA Conference, Lugano, 12-14 February 2014.
Vereinigung für Angewandte Linguistik in der Schweiz.
pp. 215-236.
-
Gabriel, Thomas; Keller, Samuel, eds.,
2015.
Care Leavers : Übergänge nach Ende der Jugendhilfe.
Zürich:
Seismo.
ISBN 978-3-03777-156-3.
-
Massey, Gary,
2015.
[review of Tracks and Treks in Translation Studies].
Hermes.
54, pp. 177-181.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-1936
-
Albl-Mikasa, Michaela; Glatz, Elisabeth; Hofer, Gertrud; Sleptsova, Marina,
2015.
Caution and compliance in medical encounters : non-interpretation of hedges and phatic tokens.
Translation & Interpreting.
7(3), pp. 76-89.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-4060
-
2015.
Chemie und Sprachkritik : Theodor Steche und die Macht der Wortbildung als Lösung
.
In:
Roth, Kersten Sven; Spitzmüller, Jürgen; Arendt, Birte; Kiesendahl, Jana, eds.,
Sprache, Universität, Öffentlichkeit : Festschrift für Jürgen Schiewe.
Bremen:
Hempen.
pp. 79-93.
-
Riediger, Hellmut,
2015.
2. Auflage.
Milano:
Editrice Bibliografica.
I mestieri del libro.
ISBN 978-88-7075-810-8.
-
Weber, Wibke; Rall, Hans-Martin,
2015.
Comic und Journalismus : alles andere als lustig.
In:
XIII. Kongresses der Internationalen Vereinigung für Germanistik: Germanistik zwischen Tradition und Innovation, Shanghai, China, 23.-30. August 2015.
-
Whitehouse, Marlies; Perrin, Daniel,
2015.
Comprehensibility and comprehensiveness of financial analysts' reports.
Studies in Communication Sciences.
15(1), pp. 111-119.
Available from: https://doi.org/10.1016/j.scoms.2015.03.007
-
Chitez, Madalina; Rapp, Christian; Kruse, Otto,
2015.
Corpus-supported academic writing : how can technology help? [paper].
In:
Helm, Francesca; Bradley, Linda; Guarda, Marta; Thouësny, Sylvia, eds.,
Critical CALL : Proceedings of the 2015 EUROCALL Conference, Padova, Italy.
22nd EUROCALL Conference, Padua, 26-29 August, 2015.
Dublin:
Research-publishing.net.
pp. 125-132.
Available from: https://doi.org/10.13140/RG.2.1.4710.4489
-
Dipper, Stefanie; Krasselt, Julia; Schulz-Balluff, Simone,
2015.
In:
Gehrke, Ralf; Gippert, Jost, eds.,
Historical Corpora. Challenges and Perspectives.
International Conference Historical Corpora, Frankfurt am Main, Germany, 2012.
Tübingen:
Narr.
pp. 137-150.
Korpuslinguistik und interdisziplinäre Perspektiven auf Sprache ; 5.
-
Schumacher, Monika,
2015.
DaF-Lehren und -Lernen in einer "totalen Institution" : Unmöglichkeit, Herausforderung, Chance? [paper].
In:
Clalüna, Monika; Tscharner, Barbara, eds.,
Deutsch lohnt sich : DaF/DaZ in Schule, Studium und Beruf : Akten der Fünften Gesamtschweizerischen Tagung für Deutschlehrerinnen und Deutschlehrer, 20. und 21. Juni 2014, Universität Bern.
Stallikon:
Käser Druck.
pp. 127-137.
-
Ehrensberger-Dow, Maureen; Englund Dimitrova, Birgitta; Hubscher-Davidson, Séverine; Norberg, Ulf, eds.,
2015.
Describing cognitive processes in translation : acts and events.
Amsterdam:
John Benjamins.
Benjamins Current Topics.
ISBN 978-90-272-4265-5.
Available from: https://doi.org/10.1075/bct.77
-
2015.
Die Analyse des Energie-Diskurses mit der Lehre koppeln.
In:
Tagung über den Energiediskurs in der Schweiz, Winterthur, 2015.
-
2015.
Die Kunst des In-die-Geschichten-Erzählens
.
In:
Die Kunst der Story : Journalismus-Atelier.
Thun:
Werd Weber.
pp. 95-111.
-
2015.
Discussions of satire and responsible journalism after the attacks on Charlie Hebdo.
In:
Europe-China Dialogue, Media and Communication Studies Summer School 2015, Beijing, China, 1-10 July 2015.
-
2015.
Diskursgrenzen : Typen und Funktionen sprachlichen Widerstands auf den Straßen der DDR.
1.
De Gruyter.
Diskursmuster/Discourse Patterns ; 8.
ISBN 978-3-11-036557-3.
Available from: https://doi.org/10.1515/9783110365573
-
2015.
Does professional translation into L2 involve more effort than into L1? [poster].
In:
Translation Process Research: Workshop 4, Las Palmas, Spain, 15-17 January 2015.
-
Weber, Wibke; Rall, Hans-Martin,
2015.
Drawing the news : comics journalism as the new subjective journalism.
In:
Re-Inventing Journalism Conference, Winterthur, 5-6 February 2015.
-
Bekar, Mira; Doroholschi, Claudia I.; Kruse, Otto; Yakhontova, Tatyana,
2015.
Journal of Academic Writing.
5(1), pp. 119-132.
Available from: https://doi.org/10.18552/joaw.v5i1.164