All publications from the School of Applied Linguistics
-
Spurk, Christoph; Keel, Guido,
2016.
Radio news to better understand a terrorist crisis context : the case of studio Tamani in Mali [paper].
In:
ICAfrica2016 Conference, Growing Communication Scholarship, Nairobi, Kenya, 2016.
-
2016.
In:
American Association of Applied Linguistics (AAAL) Conference, Orlando FL, USA, 9-12 April 2016.
-
Wagner, Franc; Kleinberger, Ulla,
2016.
Reflexionen zum Schreiben Jugendlicher in neuen Medien
.
In:
Spiegel, Carmen; Gysin, Daniel, eds.,
Jugendsprache in Schule, Medien und Alltag.
Frankfurt am Main:
Peter Lang.
pp. 109-124.
Sprache - Kommunikation - Kultur ; 19.
Available from: https://doi.org/10.3726/978-3-653-04950-3
-
Massey, Gary,
2016.
Remapping meaning : exploring the products and processes of translating conceptual metaphor
.
In:
Bogucki, Lukasz; Lewandowska-Tomaszczyk, Barbara; Thelen, Marcel, eds.,
Translation and meaning.
Frankfurt am Main:
Peter Lang.
pp. 67-83.
Lodz Studies in Language ; 42.
Available from: https://doi.org/10.3726/978-3-653-05892-5
-
2016.
Research into professional L2 translation : triangulation of process and product data [poster].
In:
Translation Process Research: Workshop 5, Graz, Austria, 1-3 December 2016.
-
2016.
Researching language education in Bosnia and Herzegovina.
In:
ReCAL Symposium - 6th International Conference on Foreign Language Teaching and Applied Linguistics, Sarajevo, Bosnia and Herzegovina, 2016.
-
Schumacher, Monika,
2016.
Schreiben durch Lesen in der Fremdsprache : zeitgenössische Literatur als Schreib-Anlass.
Sprache für die Form: Forum für Design und Rhetorik.
2016(8/9).
Available from: http://www.designrhetorik.de/schreiben-durch-lesen-in-der-fremdsprache
-
2016.
Schreiben in der Finanzanalyse als Differenzierung und intralinguale Übersetzung zwischen Domänen.
In:
Tagung der Vereinigung Angewandte Linguistik Schweiz (VALS-ASLA), Genf, 20.-22. Januar 2016.
Vereinigung für Angewandte Linguistik in der Schweiz (VALS-ASLA).
-
Meili, Aline,
2016.
Hannover:
Universität Hannover, Deutsches Seminar.
Available from: https://www.mediensprache.net/networx/networx-75.pdf
-
Peter, Barbara; Keel, Guido,
2016.
Sind Satiriker die besseren Journalisten?.
In:
JournalismusTag 2016: Die Jahreskonferenz des Vereins Qualität im Journalismus (QuaJou), Winterthur, 02. November 2016.
-
Hohenstein, Christiane; Shores, Patty,
2016.
.
In:
Gertz, Genie; Boudreault, Patrick, eds.,
The SAGE deaf studies encyclopedia.
Thousand Oaks:
Sage.
pp. 907-910.
Available from: https://doi.org/10.4135/9781483346489.n291
-
Hohenstein, Christiane; Shores, Patty,
2016.
Sociolinguistics : registers in sign languages
.
In:
Gertz, Genie; Boudreault, Patrick, eds.,
The SAGE deaf studies encyclopedia.
Thousand Oaks:
Sage.
pp. 907-910.
Available from: https://doi.org/10.4135/9781483346489.n291
-
2016.
Strengthening media accountability by regulated self-regulation.
In:
ECREA Pre-Conference «Media Accountability at the Crossroads», Prague, Czech Republic, 8 November 2016.
-
Wieder, Regine,
2016.
Swissness : an example of nation branding and its benefits for business.
In:
Vortrag vor der Ahmedabad Management Association, Ahmedabad, 1. Februar 2016.
-
Winkler, Oliver; Fernando, Daniela,
2016.
Szenariobasierter Kommunikationsunterricht an Fachhochschulen.
Babylonia.
2016(3), pp. 58-59.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-4208
-
Keller Paul, Jörg; Hermann-Shores, Patricia; Lukasczyk, Ulrika; Bürgin, Petrea Sophie; Ni, Dawei,
2016.
Textkompetenz in Gebärdensprachen am Beispiel der DSGS.
In:
Kick-off-Veranstaltung - Textkompetenz in Gebärdensprachen am Beispiel der DSGS, Zürich, 15. Dezember 2015.
Available from: https://www.youtube.com/watch?v=LKla25mLrGg&list=PLRLsJ4CFI-AZDuyRlfu9o_IzjTi_Lyb01&index=3
-
Gautschi, Curtis; Studer, Patrick,
2016.
The impact of English-medium instruction on tertiary-level educational social spheres.
In:
VALS-ASLA Conference, Geneva, 20-22 January 2016.
Swiss Association for Applied Linguistics (VALS-ASLA).
-
Fürer, Mathias,
2016.
The scalability of writing phases.
In:
15th SIG Writing Conference, Liverpool, 1-6 July 2016.
-
Jekat, Susanne Johanna; Oláh, Annegret E.,
2016.
Theorie und Methode der Audiodeskription : ein Pilotprojekt
.
In:
Mälzer, Nathalie, ed.,
Barrierefreie Kommunikation : Perspektiven aus Theorie und Praxis.
Berlin:
Frank & Timme.
pp. 69-94.
Kommunikation - Partizipation - Inklusion ; 2.
-
Rapp, Christian; Kruse, Otto,
2016.
Thesis writer (TW) : tapping scale effects in academic writing instruction [paper].
In:
L@S '16 Proceedings of the Third (2016) ACM Conference on Learning @ Scale.
L@S: Third ACM Conference on Learning @ Scale, Edinburgh, Scotland, 25-26 April 2016.
Association for Computing Machinery.
pp. 325-326.
Available from: https://doi.org/10.1145/2876034.2893400
-
2016.
In:
International Conference on Emotion and Language (ICLE), Madrid, Spain, 23-25 November 2016.
EMO-FunDETT.
-
Ehrensberger-Dow, Maureen; Englund Dimitrova, Birgitta, eds.,
2016.
John Benjamins.
Available from: https://doi.org/10.1075/ts.5.1
-
Ehrensberger-Dow, Maureen; Massey, Gary,
2016.
Translators, tools and technologies : reducing risk and improving quality with workplace research.
In:
LQA Symposium, Zürich, 28. Januar 2016.
-
Wieder, Regine; Rosenberger Staub, Nicole,
2016.
Vertrauen und Kommunikation - Strategien eines gesellschaftsorientierten Kommunikationsmanagements.
In:
PR-Fachkonferenz Migros-Genossenschafts-Bund, Solothurn, 31. August 2016.
-
2016.
Vom vielschichtigen Planen : Textproduktions-Praxis empirisch erforscht
.
In:
Sprachliche und kommunikative Praktiken.
Berlin:
De Gruyter.
pp. 431-456.
Jahrbuch des Instituts für Deutsche Sprache.
Available from: https://doi.org/10.1515/9783110451542-017