All publications from the School of Applied Linguistics
-
Albl-Mikasa, Michaela; Gieshoff, Anne Catherine; Hunziker Heeb, Andrea,
2023.
Strategies we live by : coping with English as a lingua franca source input.
In:
ICTIC 4 Abstract book.
Fourth International Conference on Translation, Interpreting, and Cognition (ICTIC 4), Santiago de Chile, Chile, 5-9 September 2023.
Available from: https://drive.google.com/file/d/1vmbhZB_OtKFM2GLkSUUcNpygPJnpW0Gr/view
-
Gerlach, Lynn,
2023.
Strukturmetaphern am EU-Parlament zum GREEN DEAL.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-2816
-
Krasselt, Julia; Dreesen, Philipp; Fluor, Matthias; Rothenhäusler, Klaus,
2023.
Swiss-AL : Korpus und Workbench für mehrsprachige digitale Diskurse
.
In:
Schmidt, Thomas; Kupietz, Marc, eds.,
Neue Entwicklungen in der Korpuslandschaft der Germanistik : Beiträge zur IDS-Methodenmesse 2022.
Tübingen:
Narr Francke Attempto.
pp. 127-142.
Available from: https://doi.org/10.24053/9783823396024
-
Dreesen, Philipp; Krasselt, Julia,
2023.
Swiss-AL : Plattform für Sprachdaten zur Analyse öffentlicher Kommunikation in der Schweiz.
Publizistik.
68(2-3), pp. 291-303.
Available from: https://doi.org/10.1007/s11616-023-00785-9
-
Krasselt, Julia; Dreesen, Philipp; Stücheli-Herlach, Peter; Lemmenmeier, Dolores; Cho, Sooyeon; Rothenhäusler, Klaus; Fluor, Matthias,
2023.
In:
Sure-Vetter, York; Goble, Carole, eds.,
Proceedings of the Conference on Research Data Infrastructure.
1st Conference on Research Data Infrastructure (CoRDI) - Connecting Communities, Karlsruhe, Germany, 12-14 September 2023.
TIB Open Publishing.
Available from: https://doi.org/10.52825/cordi.v1i.249
-
Cotelli Kureth, Sara; Summers, Elana,
2023.
Language Learning in Higher Education.
13(1), pp. 213-230.
Available from: https://doi.org/10.1515/cercles-2023-2015
-
Wright, Chantal; Batchelor, Kathryn, eds.,
2023.
Taylor & Francis.
The Translator ; 29(4).
Available from: https://www.tandfonline.com/toc/rtrn20/29/4
-
McGury, Sandra; Wulff, Nadja,
2023.
Vorbereitung auf wissenschaftliches Schreiben : Textproduktion im neuen DSH-Handbuch
.
In:
Dvorecký, Michal; Reibrecht, Sandra; Sorger, Brigitte; Schweiger, Hannes, eds.,
IDT 2022: *mit.sprache.teil.haben Band 3: Sprachliche Teilhabe fördern.
Berlin:
Erich Schmidt Verlag.
pp. 203-215.
Available from: https://doi.org/10.37307/b.978-3-503-21106-7
-
Rosenberger, Nicole; Schneider Stingelin, Colette,
2023.
Wie gestalte ich die Kommunikation meiner Schule im digitalen Wandel?
.
In:
Röhl, Tobias; Breitschaft, Johannes; Burri, Eliane; Wespi, Nicole, eds.,
Digital Leadership – Schulen im digitalen Wandel führen.
Bern:
hep.
pp. 150-167.
Available from: https://doi.org/10.36933/9783035523393
-
Krauthammer, Lilian; Perrin, Daniel; Whitehouse, Marlies,
2023.
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://tinyurl.com/writers-toolbox
-
Rummler, Klaus; Grabensteiner, Caroline; Schneider Stingelin, Colette,
2022.
.
In:
Bräu, Karin; Rother, Pia; Fuhrmann, Laura, eds.,
Die verborgenen Seiten von Hausaufgaben.
Weinheim:
Beltz Juventa.
pp. 219-232.
-
Dreesen, Philipp; Krasselt, Julia,
2022.
Forschungsergebnisse zu automatisiertem Fahren als diskursivem Gegenstand.
In:
Artificial Friday : Linguistische Perspektiven auf künstliche Intelligenz, online, 2. Dezember 2022.
-
Keel, Guido; Messerli, Irène; Allemann, Dominik,
2022.
Zürich:
Bernet Relations.
Available from: https://bernet.ch/socialmediastudie22
-
Albl-Mikasa, Michaela; Gieshoff, Anne Catherine,
2022.
ELF density : extending ELF research to monological texts and speeches.
In:
13th International Conference of English as a Lingua Franca, National Cheng Kung University, Tainan, Taiwan (online), 18-20 November 2022.
-
Lehr, Caroline; Delorme Benites, Alice,
2022.
Core skills for new language industry profiles.
In:
Translating Europe Forum 2022, Brussels, Belgium, 9-11 November 2022.
-
2022.
In:
7. Litigation-PR-Tagung, Winterthur, Schweiz, 10. November 2022.
-
Fuhrmann, Birgit; Arioli, Cristina; et al.,
2022.
The perfect match – Serious Game und Informationsdesign.
In:
Tekom-Jahrestagung und Tcworld Conference, Stuttgart, Deutschland, 8.-10. November 2022.
-
Fuhrmann, Birgit; Ziche, Florian,
2022.
Künstliche und menschliche Intelligenz : WAS macht WER in der technischen Dokumentation?.
In:
Tekom-Jahrestagung und Tcworld Conference, Stuttgart, Deutschland, 8.-10. November 2022.
-
Cotelli Kureth, Sara; Delorme Benites, Alice; Haller, Mara; Lehr, Caroline; Noghrechi, Hasti; Steele, Elizabeth,
2022.
Développer une approche raisonnée de la traduction automatique dans les hautes écoles suisses.
In:
12e Journée de Linguistique Suisse, Lausanne, Suisse, 7 Novembre 2022.
-
Mahlow, Cerstin; Piotrowski, Michael,
2022.
Academic writing and publishing beyond documents [paper].
In:
Proceedings of the 22nd ACM Symposium on Document Engineering.
22nd ACM Symposium on Document Engineering (DocEng '22), San José, USA, 20-23 September 2022.
New York:
Association for Computing Machinery.
pp. 12.
Available from: https://doi.org/10.1145/3558100.3563840
-
2022.
Translation studies, translation practices and emotion
.
In:
Schiewer, Gesine Leonore; Altarriba, Jeanette; Bee, Chin Ng, eds.,
Language and emotion : an international handbook. Volume 2.
Berlin:
De Gruyter.
pp. 1298-1319.
Available from: https://doi.org/10.1515/9783110670851-030
-
Weber, Wibke; Lechner, Verena,
2022.
Historische Pandemien verstehen mit Data Stories.
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://open.spotify.com/episode/1cTi7G8yVZC50LBesj2Vot
-
Albl-Mikasa, Michaela; Gieshoff, Anne Catherine,
2022.
ELF density : extending English as a lingua franca research to monological ELF texts and speeches.
Applied Linguistics.
44(3), pp. 505-526.
Available from: https://doi.org/10.1093/applin/amac058
-
Lehr, Caroline; Delorme Benites, Alice; Cotelli, Sara; Steele, Elizabeth,
2022.
In:
Swissuniversities Netzwerktreffen: Innovation in der Lehre, Olten, Schweiz, 28. Oktober 2022.
-
2022.
Bildung und Digitalisierung im 19. Jahrhundert.
In:
Workshop „Diskurse – Akteure – Medien in der Bildungsevolution 1830-1880“, Stiftung Pestalozzianum, Zürich, Schweiz, 27. Oktober 2022.