All publications from the School of Applied Linguistics
-
Gennari, Floriza; Büchi, Moritz; Guedes, Alessandra; Schafer, Moa; Kardefelt-Winther, Daniel,
2025.
The role of psychosocial factors in youth sexting : a multi-country analysis of risk perception.
Journal of Adolescent Health.
Available from: https://doi.org/10.1016/j.jadohealth.2025.01.008
-
2025.
Locating generative AI in writing models.
In:
Artificial Friday – Linguistic perspectives on artificial intelligence, online, 7 February 2025.
-
Ulasik, Malgorzata Anna; Mahlow, Cerstin; Piotrowski, Michael,
2025.
Sentence-centric modeling of the writing process.
Journal of Writing Research.
16(3), pp. 463-498.
Available from: https://doi.org/10.17239/jowr-2025.16.03.05
-
Delorme Benites, Alice; Schaub-Torsello, Romina; Sager, Daniela; Turra, Mattia,
2025.
.
In:
García Fernández, Sara; Guerrero García, Beatriz; Placidi, Francesca; Savchenkova, Margarita; Gómez-Cáneba, Fátima; Schoer-Granado, Susana, eds.,
Traducción y sostenibilidad cultural II: retos y nuevos escenarios.
Salamanca:
Ediciones Universidad de Salamanca.
pp. 337-347.
Available from: https://doi.org/10.14201/0aq0373337347
-
2025.
Generative AI in writing : redefining collaboration, cognition, and creativity.
In:
Workshop Writing Aids at the Crossroads of AI, Cognitive Science and NLP (WrAICogS), co-located with the 31st Conference on Computational Linguistics (COLING 2025), Abu Dhabi, UAE, 20 January 2025.
-
2025.
Der Einfluss von KI auf unsere Diskurse : Probleme, Chancen und Prognosen.
In:
Gesellschaft für deutsche Sprache e. V. (GfdS), Internationales Zeitungsmuseum, Aachen, Deutschland, 16. Januar 2025.
Available from: https://philippdreesen.de/onewebmedia/Dreesen_KI_und_Diskurs_16012025.pdf
-
Koch, Carmen; Fehlmann, Fiona,
2025.
Beyond digital literacy : exploring factors affecting digital performance of university staff.
Media and Communication.
13(8913).
Available from: https://doi.org/10.17645/mac.8913
-
Flubacher, Mi-Cha; Hägi-Mead, Sara,
2024.
.
In:
Guldenschuh, Sabine; Weichselbaum, Maria; Döll, Marion; Gouma, Assimina; Dirim, Inci, eds.,
Migrationspädagogische Perspektiven auf den erst-/herkunfts-/mutter-sprachlichen Unterricht.
Wiesbaden:
Springer.
pp. 73-99.
Available from: https://doi.org/10.1007/978-3-658-45327-5_4
-
Wyss, Vinzenz; Schäfer, Louis; Dingerkus, Filip; Keel, Guido,
2024.
ZHAW-Studie: Journalist:innen in der Schweiz : wer sie sind, wie sie arbeiten und was sie plagt.
Working Papers in Applied Linguistics
; 27.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-2830
-
Dreesen, Philipp; Krasselt, Julia; Stücheli-Herlach, Peter; Suremann, Isabelle,
2024.
Die Analyse des öffentlichen Impfdiskurses.
In:
360° Winterthur Symposium, Winterthur, Switzerland, 28-29 November 2024.
-
Seiwald, Johanna, ed.,
2024.
Science on social media : Indo-Swiss perspectives 2024.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-2522
-
Fuhrmann, Birgit; Rechtien, Christopher,
2024.
Redaktionsprozesse erfolgreich gestalten.
In:
Tekom-Jahrestagung, Stuttgart, Deutschland, 5.-7. November 2024.
-
Sabaté-Dalmau, Maria; Flubacher, Mi-Cha,
2024.
Political economy as a framework for sociolinguistics
.
In:
Del Percio, Alfonso; Flubacher, Mi-Cha, eds.,
Critical Sociolinguistics: Dialogues, Dissonances, Developments.
London:
Bloomsbury.
pp. 97-116.
Available from: https://doi.org/10.5040/9781350293557
-
2024.
Cham:
Springer.
Springer Business Cases.
ISBN 978-3-031-63284-6.
Available from: https://doi.org/10.1007/978-3-031-63284-6
-
Cotelli Kureth, Sara; Delorme Benites, Alice; Lehr, Caroline; Steele, Elizabeth; Summers, Elana,
2024.
Policy on the use of machine translation : a good model for wider policies on generative AI?.
In:
AI in Education / (Dis)embodied interActIons, Paris, France, 24-25 October 2024.
-
Mahlow, Cerstin; Fuhrmann, Birgit; Scheibe, Felix,
2024.
KI und Sprache : Entwicklung und Durchführung eines Moduls zu AI Literacy für künftige Sprachprofis.
In:
Jahrestagung von GMW und CampusSource, ETH Zürich, Schweiz, 23.-25. Oktober 2024.
-
Fehlmann, Fiona; Koch, Carmen; Keel, Guido,
2024.
Studies in Communication Sciences.
24(2), pp. 229-243.
Available from: https://doi.org/10.24434/j.scoms.2024.02.3250
-
2024.
Sorry, what did you say? – It wasn't me, it was the translation app.
In:
Seminar Patient-centered Digital Health, Bern, Schweiz, 15. Oktober 2024.
-
Del Percio, Alfonso; Flubacher, Mi-Cha, eds.,
2024.
Critical sociolinguistics : dialogues, dissonances, developments.
1.
New York:
Bloomsbury.
ISBN 9781350293526.
-
Albl-Mikasa, Michaela; Gieshoff, Anne Catherine,
2024.
Non-standard input in interpreting (research)
.
In:
Mellinger, Christopher D., ed.,
The Routledge Handbook of Interpreting and Cognition.
London:
Routledge.
pp. 205-223.
Available from: https://doi.org/10.4324/9780429297533-16
-
2024.
Herausforderungen und Chancen vergleichender Metadiskursanalysen.
In:
Quo vadis, vergleichende Diskurslinguistik? Bestandsaufnahmen, Synergien, Tendenzen, Budapest, Ungarn, 5.-7. September 2024.
-
Fuhrmann, Birgit; Schuler, Martin; Troll, Jlona,
2024.
Usability-Testing für eine Health App oder Webseite.
In:
6th Digital Health Lab Day, Winterthur, Switzerland, 3 September 2024.
-
2024.
Different L1s, similar paths? Motion event encoding by L1 Spanish and L1 Danish L2 users of German.
In:
10th International Conference of the German Cognitive Linguistics Association, Osnabrück, Germany, 4-6 September 2024.
-
2024.
Herausforderungen räumlicher Sprache bei DaF-Sprecher:innen mit Spanisch als L1.
In:
4. Andiner Deutschlehrendenkongress, Sucre, Bolivien, 15.-18. Oktober 2024.
-
Wulff, Nadja; Häusler, Anja; McGury, Sandra,
2024.
KONTEXTE.
2(2), pp. 52-72.
Available from: https://doi.org/10.24403/jp.1394579