All publications from the School of Applied Linguistics
-
Riediger, Hellmut; Galati, Gabriele,
2021.
CAT : traduzione assistita dal computer.
Pisa:
Icon - Italian Culture on the Net.
ISBN 978-88-6725-095-0.
-
Krämer, Katharina; Pfizenmayer, Annette,
2021.
Interne Kommunikation im Wandel : Covid-19 und die Folgen für das interne Kommunikationsmanagement.
prmagazin.
52(4), pp. 2-9.
-
Massey, Gary; Carnal, Nicole,
2021.
Profiles and prospects for future language industry professionals.
European Master’s in Translation Network blog.
Available from: https://blogs.ec.europa.eu/emt/profiles-and-prospects-for-future-language-industry-professionals/
-
Fuhrmann, Birgit; Kleinberger, Ulla; Meier, Olivia; Schuler, Martin,
2021.
Text, Technik, Technikkommunikation – ein Zusammenspiel mit Zukunft.
Language matters - Blog für Sprache und Kommunikation.
-
Riediger, Hellmut; Galati, Gabriele,
2021.
Usare la traduzione automatica (neurale).
Pisa:
Icon - Italian Culture on the Net.
ISBN 978-88-6725-094-3.
-
2021.
In:
Participation through Language: Actors, Practices, Ideologies. Zurich University of Applied Sciences, Winterthur, 25-26 March 2021.
-
Krasselt, Julia; Dreesen, Philipp,
2021.
In:
Participation through Language: Actors, Practices, Ideologies. Zurich University of Applied Sciences, Winterthur, 25-26 March 2021.
-
Weber, Wibke; Dingerkus, Filip,
2021.
Ich sehe was, was du nicht siehst : Virtual Reality und politische Entscheidungsfindung.
In:
Medienwissenschaft im Transfer, Winterthur (online), 25. März 2021.
-
Konstantinidou, Triantafyllia Liana; Hoefele, Joachim; Madlener-Charpentier, Karin; Opacic, Aleksandra; Sigges, Stefan,
2021.
Integrated reading and writing support in vocational education and training.
In:
Participation through Language: Actors, Practices, Ideologies. Zurich University of Applied Sciences, Winterthur, 25-26 March 2021.
-
Madlener-Charpentier, Karin; Ender, Andrea; Schumacher, Nicole,
2021.
Language, empowerment, and participation in refugee education.
In:
Participation through Language: Actors, Practices, Ideologies. Zurich University of Applied Sciences, Winterthur, 25-26 March 2021.
-
Konstantinidou, Triantafyllia Liana; Hoefele, Joachim,
2021.
Literacy skills for participation in the labour market.
In:
Participation through Language: Actors, Practices, Ideologies. Zurich University of Applied Sciences, Winterthur, 25-26 March 2021.
-
Schneider Stingelin, Colette; Grundisch, Julia; Rosenberger Staub, Nicole; Koch, Carmen; Hüsser, Angelica,
2021.
Schulkommunikation im digitalen Wandel.
In:
Medienwissenschaft im Transfer, Winterthur (online), 25. März 2021.
-
Koch, Carmen; Wyss, Vinzenz; Hüsser, Angelica; Saner, Mirco,
2021.
Stereotype Darstellung von Religionsgemeinschaften.
In:
Medienwissenschaft im Transfer, Winterthur (online), 25. März 2021.
-
2021.
Understanding the language of numbers : financial literacy as key to participate in economic life [paper].
In:
Participation through Language: Actors, Practices, Ideologies. Zurich University of Applied Sciences, Winterthur, 25-26 March 2021.
-
Dreesen, Philipp; Krasselt, Julia; Rothenhäusler, Klaus,
2021.
Hapaxe, Morpheme und Produktivität im COVID-19-Diskurs.
In:
Tagung Diskursmorphologie, Online, 18.-19. März 2021.
-
Rummler, Klaus; Müller, Jane; Kamin, Anna-Maria; Richter, Lea; Kammerl, Rudolf; Potzel, Katrin; Grabensteiner, Caroline; Schneider Stingelin, Colette,
2021.
Medienhandeln Heranwachsender im Spannungsfeld schulischer und familialer Lernumgebungen.
MedienPädagogik.
(42), pp. 63-84.
Available from: https://doi.org/10.21240/mpaed/42/2021.03.10.X
-
Konstantinidou, Triantafyllia Liana; Gubler, Lisa,
2021.
Szenariobasierte berufsspezifische Sprachförderung in der Pflege : Professional Literacy.
Transfer : Berufsbildung in Forschung und Praxis.
2021(3).
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-24283
-
Liste Lamas, Elsa; Hoefele, Joachim; Konstantinidou, Triantafyllia Liana; König, Stefan; Lukas, Sarah; Rebitzer, Fabian; Huber, Bettina; Roux, Pascale,
2021.
The potential of learner corpora for a need-oriented teaching of writing.
In:
Participation through Language: Actors, Practices, Ideologies. Zurich University of Applied Sciences, Winterthur, 25-26 March 2021.
-
Ehrensberger-Dow, Maureen,
2021.
From texts to ergonomics and back.
In:
TRICKLET Workshop 2021, RWTH Aachen University, online, 25 February 2021.
-
Krasselt, Julia; Dreesen, Philipp,
2021.
In:
Jahrestagung der DGPuK-Fachgruppe „Kommunikations- und Medienethik“, Erlangen, 18.-19. Februar 2021.
Available from: http://philippdreesen.de/onewebmedia/Krasselt_Dreesen_Streitkulturen_Praesentation_2021.pdf
-
2021.
Von Heilsmännern, Krösus & Terroristen : Stereotypisierung in der Religionsberichterstattung.
In:
Mediale Verhandlungen religiöser Mehr- und Minderheitenpositionen im öffentlichen Diskurs, DVRW, Online, 17.-18. Februar 2021.
-
Weichselbraun, Albert; Kuntschik, Philipp; Francolino, Vincenzo; Saner, Mirco; Dahinden, Urs; Wyss, Vinzenz,
2021.
Adapting data-driven research to the fields of social sciences and the humanities.
Future Internet.
13(3), pp. 59.
Available from: https://doi.org/10.3390/fi13030059
-
Gnach, Aleksandra; Keel, Guido; Klopfenstein Frei, Nadine; Weber, Wibke; Wyss, Valery; Burger, Marcel; Benecchi, Eleonora; Calderara, Luca; Mazzoni, Petra; et al.,
2021.
How to reach Swiss digital natives with news : a qualitative study.
Biel:
Bundesamt für Kommunikation BAKOM.
Available from: https://www.bakom.admin.ch/bakom/en/homepage/electronic-media/studies/individual-studies.html
-
2021.
Jens Radü: New Digital Storytelling
[review of Radü, Jens: New Digital Storytelling : Anspruch, Nutzung und Qualität von Multimedia-Geschichten. Baden-Baden : Nomos, 2019. ISBN 978-3-8487-5810-4].
rezensionen:kommunikation:medien.
Available from: https://www.rkm-journal.de/archives/22571
-
2021.
"Ich ha das Buech glost" : Literacy und Literacies
.
In:
ZHAW Angewandte Linguistik, ed.,
Angewandte Linguistik für Sprachberufe.
Berlin:
De Gruyter.
pp. 63-71.
Available from: https://doi.org/10.1515/9783110786675-006