Publications
Through publications and lectures, the ZID contributes to the expert discussion on higher education didactics. Below is a selection of the most recent contributions. Further publications and conference contributions by ZID staff can be found in the individual portraits.
Spotlight
Müller, C., Mildenberger, T., & Steingruber, D. (2023). Learning effectiveness of a flexible learning study programme in a blended learning design: why are some courses more effective than others? International Journal of Educational Technology in Higher Education, 20(1), 10. Verfügbar unter: DOI: 10.1186/s41239-022-00379-x
Müller Werder, Claude; Mildenberger, Thoralf, 2021. Facilitating flexible learning by replacing classroom time with an online learning environment : a systematic review of blended learning in higher education. Educational Research Review. 34(100394). Verfügbar unter: https://doi.org/10.1016/j.edurev.2021.100394
Strobl, Carola; Ailhaud, Emilie; Benetos, Kalliopi; Devitt, Ann; Kruse, Otto; Proske, Antje; Rapp, Christian, 2019. Digital support for academic writing : a review of technologies and pedagogies. Computers & Education. 131, S. 33-48. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.12.005
Selection of recent publications
Müller, C., Mildenberger, T., & Steingruber, D. (2023). Learning effectiveness of a flexible learning study programme in a blended learning design: why are some courses more effective than others? International Journal of Educational Technology in Higher Education, 20(1), 10. Verfügbar unter: DOI: 10.1186/s41239-022-00379-x
Rapp, Christian; Dilger, Bernadette; Gommers, Luci; Butz, Andreas; Huff, Simon; Lang, Michael; Mueller, Rainer; Schimkat, R.-D., 2022. Hinführung und Rahmenbedingungen für die Entwicklung eines toolbasierten Beratungsansatzes für Seamless Learning Konzeptionen . In: Dilger, Bernadette; Erlemann, Jennifer; Müller Werder, Claude; Rapp, Christian, Hrsg., Seamless Learning. Wiesbaden: Springer. S. 1-34. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-658-34698-0_1
Baumgartner, Alexander; Müller Werder, Claude; Javet, Fabienne; Woschnack, Ute; Butz, Andreas; Fengler, Reinhild, 2022. Criteria to assess professional, methodological, social & self-competence : version 2.0 / January 2022. Innovation in Higher & Professional Education; 5. Winterthur: ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften. Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-24732
Müller Werder, Claude; Erlemann, Jennifer, 2022. Design von digitalen Lernangeboten mit myScripting Zusammenfassung [Paper]. In: Standl, Bernhard, Hrsg., GMW Tagung 2022, Karlsruhe, 12.-14. September 2022. Münster: Waxmann. S. 40-49. Medien in der Wissenschaft ; 80. Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-25751
Publikationen
-
Baumgartner, Alexander,
2015.
Aus Fehlern wird man klug? : konstruktiver Umgang mit Fehlern in der betrieblichen Ausbildung.
In:
Tagung des Fördervereins der kaufmännischen Schulen Waldshut, Waldshut, Deutschland, 9. März 2015.
-
Di Giusto, Flavio; Scherler, Patrik,
2015.
Balance in Life : wenn Zeitfresser Geld und Nerven kosten.
KMU Business World.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-1381
-
Chitez, Madalina; Rapp, Christian; Kruse, Otto,
2015.
Corpus-supported academic writing : how can technology help? [paper].
In:
Helm, Francesca; Bradley, Linda; Guarda, Marta; Thouësny, Sylvia, eds.,
Critical CALL : Proceedings of the 2015 EUROCALL Conference, Padova, Italy.
22nd EUROCALL Conference, Padua, 26-29 August, 2015.
Dublin:
Research-publishing.net.
pp. 125-132.
Available from: https://doi.org/10.13140/RG.2.1.4710.4489
-
Müller, Claude; Lübcke, Maren; Alder, Mark; Johner, Roger,
2015.
Dauerhaft digital : systematische Entwicklung und Implementation einer E-Learning-Strategie.
Zeitschrift für Hochschulentwicklung.
10(2), pp. 155-171.
Available from: https://doi.org/10.3217/zfhe-10-02/11
-
Scherer, Andreas Georg; Palazzo, Guido; Butz, Andreas,
2015.
.
In:
van Aaken, Dominik; Schreck, Philipp, eds.,
Theorien der Wirtschafts- und Unternehmensethik.
Berlin:
Suhrkamp.
pp. 340-384.
Suhrkamp Taschenbuch Wissenschaft ; 2164.