Publications
Through publications and lectures, the ZID contributes to the expert discussion on higher education didactics. Below is a selection of the most recent contributions. Further publications and conference contributions by ZID staff can be found in the individual portraits.
Spotlight
Müller, C., Mildenberger, T., & Steingruber, D. (2023). Learning effectiveness of a flexible learning study programme in a blended learning design: why are some courses more effective than others? International Journal of Educational Technology in Higher Education, 20(1), 10. Verfügbar unter: DOI: 10.1186/s41239-022-00379-x
Müller Werder, Claude; Mildenberger, Thoralf, 2021. Facilitating flexible learning by replacing classroom time with an online learning environment : a systematic review of blended learning in higher education. Educational Research Review. 34(100394). Verfügbar unter: https://doi.org/10.1016/j.edurev.2021.100394
Strobl, Carola; Ailhaud, Emilie; Benetos, Kalliopi; Devitt, Ann; Kruse, Otto; Proske, Antje; Rapp, Christian, 2019. Digital support for academic writing : a review of technologies and pedagogies. Computers & Education. 131, S. 33-48. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.12.005
Selection of recent publications
Müller, C., Mildenberger, T., & Steingruber, D. (2023). Learning effectiveness of a flexible learning study programme in a blended learning design: why are some courses more effective than others? International Journal of Educational Technology in Higher Education, 20(1), 10. Verfügbar unter: DOI: 10.1186/s41239-022-00379-x
Rapp, Christian; Dilger, Bernadette; Gommers, Luci; Butz, Andreas; Huff, Simon; Lang, Michael; Mueller, Rainer; Schimkat, R.-D., 2022. Hinführung und Rahmenbedingungen für die Entwicklung eines toolbasierten Beratungsansatzes für Seamless Learning Konzeptionen . In: Dilger, Bernadette; Erlemann, Jennifer; Müller Werder, Claude; Rapp, Christian, Hrsg., Seamless Learning. Wiesbaden: Springer. S. 1-34. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-658-34698-0_1
Baumgartner, Alexander; Müller Werder, Claude; Javet, Fabienne; Woschnack, Ute; Butz, Andreas; Fengler, Reinhild, 2022. Criteria to assess professional, methodological, social & self-competence : version 2.0 / January 2022. Innovation in Higher & Professional Education; 5. Winterthur: ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften. Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-24732
Müller Werder, Claude; Erlemann, Jennifer, 2022. Design von digitalen Lernangeboten mit myScripting Zusammenfassung [Paper]. In: Standl, Bernhard, Hrsg., GMW Tagung 2022, Karlsruhe, 12.-14. September 2022. Münster: Waxmann. S. 40-49. Medien in der Wissenschaft ; 80. Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-25751
Publikationen
-
2013.
Problem-based Learning erfolgreich gestalten
.
In:
Bachmann, Heinz, ed.,
Hochschullehre variantenreich gestalten : Kompetenzorientierte Hochschullehre : Ansätze, Methoden und Beispiele.
Bern:
hep-Verlag.
pp. 50-77.
Available from: http://www.content-select.com/index.php?id=bib_view&ean=9783035500271
-
Müller, Ragnar; Plieninger, Jürgen; Rapp, Christian,
2013.
Recherche 2.0 : Finden und Weiterverarbeiten in Studium und Beruf.
Heidelberg:
Springer.
ISBN 978-3-658-02249-5.
Available from: https://doi.org/10.1007/978-3-658-02250-1
-
Scherler, Patrik; Di Giusto, Flavio,
2013.
Sitzungsmanagement : Do's and Don'ts.
KMU Business World.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-1389
-
Hobein, Günter A.; Renfer, Fritz; Scherrer, Beat; Stahl, Michael,
2013.
Wirtschaftsmathematik 1 : Theorie und Beispiele.
Zürich:
Compendio.
ISBN 978-3-7155-9785-0.
-
Hobein, Günter A.; Renfer, Fritz; Scherrer, Beat; Stahl, Michael,
2013.
Wirtschaftsmathematik 1 : Übungen und Lösungen.
Zürich:
Compendio.
ISBN 978-3-7155-9786-7.