Publications
Through publications and lectures, the ZID contributes to the expert discussion on higher education didactics. Below is a selection of the most recent contributions. Further publications and conference contributions by ZID staff can be found in the individual portraits.
Spotlight
Müller, C., Mildenberger, T., & Steingruber, D. (2023). Learning effectiveness of a flexible learning study programme in a blended learning design: why are some courses more effective than others? International Journal of Educational Technology in Higher Education, 20(1), 10. Verfügbar unter: DOI: 10.1186/s41239-022-00379-x
Müller Werder, Claude; Mildenberger, Thoralf, 2021. Facilitating flexible learning by replacing classroom time with an online learning environment : a systematic review of blended learning in higher education. Educational Research Review. 34(100394). Verfügbar unter: https://doi.org/10.1016/j.edurev.2021.100394
Strobl, Carola; Ailhaud, Emilie; Benetos, Kalliopi; Devitt, Ann; Kruse, Otto; Proske, Antje; Rapp, Christian, 2019. Digital support for academic writing : a review of technologies and pedagogies. Computers & Education. 131, S. 33-48. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.12.005
Selection of recent publications
Müller, C., Mildenberger, T., & Steingruber, D. (2023). Learning effectiveness of a flexible learning study programme in a blended learning design: why are some courses more effective than others? International Journal of Educational Technology in Higher Education, 20(1), 10. Verfügbar unter: DOI: 10.1186/s41239-022-00379-x
Rapp, Christian; Dilger, Bernadette; Gommers, Luci; Butz, Andreas; Huff, Simon; Lang, Michael; Mueller, Rainer; Schimkat, R.-D., 2022. Hinführung und Rahmenbedingungen für die Entwicklung eines toolbasierten Beratungsansatzes für Seamless Learning Konzeptionen . In: Dilger, Bernadette; Erlemann, Jennifer; Müller Werder, Claude; Rapp, Christian, Hrsg., Seamless Learning. Wiesbaden: Springer. S. 1-34. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-658-34698-0_1
Baumgartner, Alexander; Müller Werder, Claude; Javet, Fabienne; Woschnack, Ute; Butz, Andreas; Fengler, Reinhild, 2022. Criteria to assess professional, methodological, social & self-competence : version 2.0 / January 2022. Innovation in Higher & Professional Education; 5. Winterthur: ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften. Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-24732
Müller Werder, Claude; Erlemann, Jennifer, 2022. Design von digitalen Lernangeboten mit myScripting Zusammenfassung [Paper]. In: Standl, Bernhard, Hrsg., GMW Tagung 2022, Karlsruhe, 12.-14. September 2022. Münster: Waxmann. S. 40-49. Medien in der Wissenschaft ; 80. Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-25751
Publikationen
-
Höpfer, Eva; Reichmuth, Andrea,
2018.
Unterricht : ein Zusammenspiel von vier Basisdimensionen (Teilprojekt 2)
.
In:
Holtsch, Doreen; Eberle, Franz, eds.,
Untersuchungen zu Lehr-Lernprozessen im kaufmännischen Bereich : Ergebnisse aus dem Leading House LINCA und Schlussfolgerungen für die Praxis.
Münster:
Waxmann.
pp. 89-128.
-
Di Giusto, Flavio; Scherler, Patrik,
2018.
WhatsApp in der Unternehmenskommunikation.
KMU Business World.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-1388
-
Höpfer, Eva; Sticca, Fabio; Reichmuth, Andrea,
2018.
.
In:
Holtsch, Doreen; Eberle, Franz, eds.,
Untersuchungen zu Lehr-Lernprozessen im kaufmännischen Bereich : Ergebnisse aus dem Leading House LINCA und Schlussfolgerungen für die Praxis.
Münster:
Waxmann.
pp. 179-186.
-
Eberle, Franz; Forster-Heinzer, Sarah; Holtsch, Doreen; Höpfer, Eva; Rohr-Mentele, Silja; Reichmuth, Andrea; Sticca, Fabio; Wenger, Eva,
2018.
.
In:
Holtsch, Doreen; Eberle, Franz, eds.,
Untersuchungen zu Lehr-Lernprozessen im kaufmännischen Bereich : Ergebnisse aus dem Leading House LINCA und Schlussfolgerungen für die Praxis.
Münster:
Waxmann.
pp. 207-218.
-
Holtsch, Doreen; Höpfer, Eva; Reichmuth, Andrea; Rohr-Mentele, Silja; Sticca, Fabio; Eberle, Franz,
2018.
Überlegungen für die weitere empirische Forschung zu Lehr-Lernprozessen im kaufmännischen Bereich
.
In:
Holtsch, Doreen; Eberle, Franz, eds.,
Untersuchungen zu Lehr-Lernprozessen im kaufmännischen Bereich : Ergebnisse aus dem Leading House LINCA und Schlussfolgerungen für die Praxis.
Münster:
Waxmann.
pp. 219-234.