Publikationen und Konferenzbeiträge
Am Departement Angewandte Linguistik veröffentlichen wir unsere Forschungsergebnisse regelmässig in wissenschaftlichen Publikationen und präsentieren sie auf internationalen Konferenzen.
-
Rosenberger Staub, Nicole; Dreesen, Philipp; Krasselt, Julia; Klopfenstein Frei, Nadine; Bubenhofer, Noah; Kehl, Konstantin; Gabriel, Rainer,
2019.
Linguistische Diskursanalyse zu «Sozialhilfe».
Zürich:
Sozialdepartement der Stadt Zürich.
-
2019.
Hören. Sehen. Fühlen : Trends bei Datenvisualisierungen.
In:
12. dpa-infografik award, Berlin, Deutschland, 21. November 2019.
-
Massey, Gary; Kappus, Martin,
2019.
Kiev:
TranslAcademy.
Verfügbar unter: https://youtu.be/dDg4x14O9Y0
-
2019.
Die Rolle der Unternehmenskommunikation in der digitalen Transformation.
In:
Medien- und PR-Tagung des Verbands Schweizerischer Kantonalbanken VSKB, Basel, 20.11.2019.
-
Jekat, Susanne Johanna,
2019.
Übersetzung in Leichte Sprache : Informationsveränderung und Informationsverlust.
In:
ASTTI Jahrestagung: Übersetzen und Dolmetschen in anderen Kontexten, Bern, 15. November 2019.
-
2019.
Neutral or biased? : data visualization and professional norms.
In:
Concluding Conference of the Research Project INDVIL: Datavisualisering i samfunnet. Hva er effektiv, kreativ og etisk bruk av grafer, diagrammer og kart?, Oslo, November 14, 2019.
-
Massey, Gary,
2019.
A puzzle for a new paradigm? : conceptual metaphor and translation process research.
In:
The 6th International Conference on Cognitive Research on Translation and Interpreting: Cognitive Translation Studies: A New Paradigm of Translation Studies?, Chongqing, China, 8-10 November 2019.
-
Krasselt, Julia; Klopfenstein Frei, Nadine; Saner, Mirco; Bubenhofer, Noah; Calleri, Selena; Rosenberger Staub, Nicole; Wyss, Vinzenz; et al.,
2019.
In:
Digikomm 2019, Berlin, 6.-8. November 2019.
-
2019.
Changing journalistic roles in a changing media world? : evidence and ideas from research.
In:
FoMe Symposium, Bonn, Deutschland, 7.-8. November 2019.
-
2019.
-
Autenrieth, Ulla; Fehlmann, Fiona; Künzler, Matthias,
2019.
In:
Biennial Conference of the Television Studies Section of European Communication Research and Education Association (ECREA): The Youthification of Television and Screen Culture, Groningen, The Netherlands, 24-25 October 2019.
-
Künzler, Matthias; Fehlmann, Fiona; Autenrieth, Ulla,
2019.
The quest for audiovisual innovation : strategies of public media providers to reach young audiences.
In:
Biennial Conference of the Television Studies Section of European Communication Research and Education Association (ECREA): The Youthification of Television and Screen Culture, Groningen, The Netherlands, 24-25 October 2019.
-
Massey, Gary,
2019.
Up periscope! : from interdisciplinarity to transdisciplinarity in translation research.
In:
3rd Conference on Interdisciplinarity in Translation and Interpreting, Shanghai, 25-26 October 2019.
-
Perrin, Daniel; Whitehouse, Marlies,
2019.
Wort des Jahres in der Schweiz.
In:
Key Words 2019, University of Warsaw, Warsaw, Poland, 25-26 October 2019.
-
Riediger, Hellmut,
2019.
Comunicare tra lingue e culture.
Laboratorio Weaver.
Verfügbar unter: http://www.fondazionemilano.eu/blogpress/weaver/2019/10/18/comunicazione-transculturale/
-
Koch, Carmen; Saner, Mirco; Schäfer, Mike; Herrmann-Giovanelli, Iris; Metag, Julia,
2019.
Public Understanding of Science.
29(2), S. 157-175.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1177/0963662519881938
-
Borghoff, Birgitta; Gloor, Jasmina,
2019.
Entrepreneurial Storytelling Blog.
Verfügbar unter: https://entrepreneurialstorytelling.net/corpreneurial-storytelling-is-rooted-in-the-who/
-
2019.
In:
1. Digital Health Lab Day, Wädenswil, 3. Oktober 2019.
-
2019.
Digital public discourses on antibiotic resistance in Switzerland [Poster].
In:
1. Digital Health Lab Day, Winterthur, 3. Oktober 2019.
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-18407
-
Whitehouse, Marlies; b-public AG,
2019.
Zürich:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-18367
-
Steiner, Felix,
2019.
Wissenstexte zwischen Anonymität und Autorschaft.
In:
sicut commentatores loquuntur. Autorproblematik und antike Dichterexegese, Universität Leipzig, 26.-28.09.2019.
-
2019.
Professional translators’ cognitive effort and product quality in relation to directionality.
In:
L2 Translation: Getting Out of the Grey Zone, Charles University, Prague, Czech Republic, 20-21 September 2019.
-
Koch, Carmen; Herrmann-Giovanelli, Iris; Schäfer, Mike; Metag, Julia,
2019.
In:
ScienceComm'19 - “I trust Science, but …”, Biel, 19.-20. September 2019.
-
Bubenhofer, Noah; Kruse, Otto; Rothenhäusler, Klaus,
2019.
Leveraging corpus linguistic methods to provide writing aids.
In:
The Eight International Conference on Writing Analytics, Winterthur, 5-6 September 2019.
-
Opacic, Aleksandra; Konstantinidou, Triantafyllia Liana; Hohenstein, Christiane,
2019.
Rethinking intercultural competence in foreign and second language classrooms.
In:
International Conference on INTERCULTURAL COMPETENCE: A CONCEPT IN NEED OF RETHINKING?, Maynooth University, Ireland, 6-7 September 2019.
-
De Nardi, Gianni; Matic, Igor; Steiner, Felix,
2019.
Die Kombination von mündlicher und schriftlicher Informed-Consent-Aufklärung.
In:
Zweite transdisziplinäre Fachtagung "Beschwerden - Anamnese - Befund", Netzwerk Gesundheitskommunikation, Winterthur, 1.-2. September 2019.
-
2019.
Translation, Cognition & Behavior.
2(2), S. 241-262.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1075/tcb.00028.alb
-
Koch, Carmen; Saner, Mirco; Herrmann-Giovanelli, Iris; Schäfer, Mike; Metag, Julia,
2019.
In:
CHESS «Forschung zu Hochschulen und Wissenschaft in der Schweiz», Bern, 2.-3. September 2019.
-
Weber, Wibke; Rall, Hans-Martin,
2019.
Comics journalism and animated documentary : understanding the balance between fact and fiction.
ImageTexT: Interdisciplinary Comics Studies.
11(1).
Verfügbar unter: https://imagetextjournal.com/comics-journalism-and-animated-documentary-understanding-the-balance-between-fact-and-fiction/
-
Mahlow, Cerstin; Hediger, Andreas,
2019.
Digital transformation in Higher Education – buzzword or opportunity?.
eLearn Magazine.
2019(5), S. 13.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1145/3329488/3331171