Marketing Management
Books and Book Contributions
-
2022.
.
In:
Rüeger, Brian; Merdzanovic, Adis; Wyss, Saskia, eds.,
Marketingmanagement : Building and Running the Business : mit Marketing Unternehmen transformieren.
Zürich:
Versus.
pp. 229-243.
-
Suvada, Adrienne,
2022.
.
In:
Rüeger, Brian; Merdzanovic, Adis; Wyss, Saskia, eds.,
Marketingmanagement : Building and Running the Business : mit Marketing Unternehmen transformieren.
Zürich:
Versus.
pp. 244-254.
-
2022.
.
In:
Rüeger, Brian; Merdzanovic, Adis; Wyss, Saskia, eds.,
Marketingmanagement : Building and Running the Business : mit Marketing Unternehmen transformieren.
Zürich:
Versus.
pp. 185-212.
-
2022.
.
In:
Rüeger, Brian; Merdzanovic, Adis; Wyss, Saskia, eds.,
Marketingmanagement : Building and Running the Business : mit Marketing Unternehmen transformieren.
Zürich:
Versus.
pp. 164-184.
-
Graf, Sandro; Rüeger, Brian,
2022.
Marketing und die kundenzentrierte Transformation des ganzen Unternehmens
.
In:
Rüeger, Brian; Merdzanovic, Adis; Wyss, Saskia, eds.,
Marketingmanagement : Building and Running the Business : mit Marketing Unternehmen transformieren.
Zürich:
Versus.
pp. 286-289.
-
2022.
.
In:
Rüeger, Brian; Merdzanovic, Adis; Wyss, Saskia, eds.,
Marketingmanagement : Building and Running the Business : mit Marketing Unternehmen transformieren.
Zürich:
Versus.
pp. 52-66.
-
2022.
Prozesse und Prozessautomatisierung im Marketing
.
In:
Rüeger, Brian; Merdzanovic, Adis; Wyss, Saskia, eds.,
Marketingmanagement : Building and Running the Business : mit Marketing Unternehmen transformieren.
Zürich:
Versus.
pp. 255-266.
-
Rüeger, Brian,
2022.
Transition : vom «Building the Business» zum «Running the Business»
.
In:
Rüeger, Brian; Merdzanovic, Adis; Wyss, Saskia, eds.,
Marketingmanagement : Building and Running the Business : mit Marketing Unternehmen transformieren.
Zürich:
Versus.
pp. 133-152.
-
Rüeger, Brian,
2022.
.
In:
Rüeger, Brian; Merdzanovic, Adis; Wyss, Saskia, eds.,
Marketingmanagement : Building and Running the Business : mit Marketing Unternehmen transformieren.
Zürich:
Versus.
pp. 14-38.
-
Rüeger, Brian,
2022.
«Running the Business» : der aufgabenorientierte Ansatz im Marketing
.
In:
Rüeger, Brian; Merdzanovic, Adis; Wyss, Saskia, eds.,
Marketingmanagement : Building and Running the Business : mit Marketing Unternehmen transformieren.
Zürich:
Versus.
pp. 154-163.
Journal Articles
-
Ebert, Nico; Ackermann, Kurt A.; Bearth, Angela,
2022.
Journal of Risk Research.
26(3), pp. 233-255.
Available from: https://doi.org/10.1080/13669877.2022.2142952
-
Ho, Kenneth Fu Xian; Liu, Fang; Tarabashkina, Liudmila; Volery, Thierry,
2022.
Cross-cultural differences in consumers' attention to food labels.
British Food Journal.
124(12), pp. 4888-4904.
Available from: https://doi.org/10.1108/BFJ-07-2021-0751
-
Zumstein, Darius; Brauer, Claudia; Zelic, Andrea,
2022.
Applied Marketing Analytics.
7(3), pp. 246-259.
-
Holler, Manuel; Dremel, Christian; Hehn, Jennifer; van Giffen, Benjamin; Galeno, Gianluca,
2022.
Digitale Plattformen in der Praxis : Einsatz- und Entwicklungsmodelle.
HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik.
59(5), pp. 1258-1268.
Available from: https://doi.org/10.1365/s40702-022-00899-0
-
Zimmer, Marcus; v. Wangenheim, Florian; Salonen, Anna,
2022.
Marketing Review St. Gallen.
39(03), pp. 22-28.
-
Hüttermann, Marcel; Kunkel, Thilo,
2022.
The influence of non-transactional fan engagement on merchandise consumption.
Sport Marketing Quarterly.
2022(31), pp. 48-61.
Available from: https://doi.org/10.32731/SMQ.311.0322.04
-
Müller, Steffen; Heim, Nina; Matthys, Stefan,
2022.
Marketing Review St. Gallen.
39(01), pp. 10-15.
-
Hüttermann, Marcel; Haefliger, Fabian; Stallone, Valerio,
2021.
Frontiers in Sports and Active Living.
Available from: https://doi.org/10.3389/fspor.2021.722043
-
Merdzanovic, Adis; Nicolaidis, Kalypso,
2021.
Advocacy for a citizen‐centric rule of law agenda : how do we bring the rule of law to life?.
European Law Journal.
27(1-3), pp. 297-305.
Available from: https://doi.org/10.1111/eulj.12385
-
Vogt, Helen; Ehrat, Matthias; Fuchs, Rainer; Holler, Manuel,
2021.
HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik.
58, pp. 521-536.
Available from: https://doi.org/10.1365/s40702-021-00728-w
Studies, Expert Opinions and Working Papers
-
Merdzanovic, Adis; Suvada, Adrienne; Strässner, Anna-Maria,
2023.
Content Marketing Studie 2023 : Einsatz und Verbreitung des Content Marketing in der Schweiz.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-27635
-
Furchheim, Pia; Heierli, Reto; Stallone, Valerio; Rettenmund, Michèle; Greschner, Ines Maria,
2023.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-2454
-
Furchheim, Pia; Vogt, Helen; Oehninger, Fabian; Lösch, Corina; Bächler, Jesse R.; Strässner, Anna-Maria; Rüeger, Brian,
2023.
Swiss Sustainability Benchmark-Studie 2023 : Stellenwert, Kommunikation und Massnahmen.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-2527
-
Graf, Sandro; Heim, Nina; Stadelmann, Marcel; Trütsch, Tobias,
2023.
Swiss Payment Monitor 2023 – Wie bezahlt die Schweiz? : Ausgabe 1/2023 – Erhebung November 2022.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-2431
-
Heierli, Reto; Hannich, Frank; Zimmer, Marcus; Zumstein, Darius; Oehninger, Fabian; Kaya, Tania; Oswald, Carmen; Rettenmund, Michèle,
2022.
Customer Management Studie 2022 : Trends, Daten und Nachhaltigkeit.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-2436
-
Zumstein, Darius; Oswald, Carmen; Brauer, Claudia,
2022.
Online Retailer Survey 2022 : success factors and omnichannel services in digital commerce.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-2433
-
Zumstein, Darius; Oswald, Carmen; Gasser, Marc; Thüring, Urs; Völk, Klaus; Mäder, Laura,
2022.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-3130
-
Zumstein, Darius; Oswald, Carmen; Brauer, Claudia,
2022.
Onlinehändlerbefragung 2022 : Erfolgsfaktoren und Omnichannel-Services im Digital Commerce.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-2432
-
Furchheim, Pia; Heierli, Reto; Stallone, Valerio; Greschner, Ines Maria,
2022.
Swiss Consumption System : Befragung zum Stand von nachhaltigem Konsum in der Schweiz.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-25677
-
Graf, Sandro; Heim, Nina; Stadelmann, Marcel; Trütsch, Tobias,
2022.
Swiss Payment Monitor 2022 – Wie bezahlt die Schweiz? : Ausgabe 1/2022 – Erhebung November 2021.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-24753
Contributions to Magazines or Newspapers
-
Bonmarin, Mathias; Haarmann, Jens,
2020.
«Let’s Biodesign!» : vom Operationssaal zum disruptiven Medizinprodukt.
Competence.
2020, pp. 16-18.
Available from: https://doi.org/10.21256/zhaw-21265
-
Müller, Steffen; Furchheim, Pia,
2019.
Freundlich bleiben zahlt sich aus.
htr hotelrevue.
2019(24), pp. 8.
-
Müller, Steffen; Merkli, Daphne,
2017.
Collaborative Competitive Intelligence.
Competence.
2017(8), pp. 14-15.
-
Suvada, Adrienne,
2017.
Stimmen der Zeit.
2017(6), pp. 421-423.
-
Suvada, Adrienne,
2017.
L'identità e la comunicazione : due concetti chiave per la Chiesa armeno-cattolica.
Città di Vita.
72(4), pp. 429-438.
-
Sander, Matthias; Heim, Nina; Kohnle, Yvonne,
2016.
Berichte über Landwirtschaft - Zeitschrift für Agrarpolitik und Landwirtschaft.
94(2), pp. 1-20.
Available from: https://doi.org/10.12767/buel.v94i2.120.g282
-
Bétrisey, Michèle; Seiler, Roger,
2016.
Couch Commerce durch Fernsehwerbung fördern.
Marketing & Kommunikation.
2016(9), pp. 58.
-
Seiler, Roger,
2016.
Handelszeitung.
2016(21), pp. 60.
-
Zumstein, Darius; Sänger, Ulf,
2016.
Digitalisierung stärkt den Direktvertrieb.
Marketing & Kommunikation.
2016(5), pp. 82-83.
-
Miesler, Linda; Bearth, Angela,
2016.
Heikler Umgang mit Kundendaten.
Competence.
2016(7), pp. 25-26.