Publikationen und Konferenzbeiträge
Am Departement Angewandte Linguistik veröffentlichen wir unsere Forschungsergebnisse regelmässig in wissenschaftlichen Publikationen und präsentieren sie auf internationalen Konferenzen.
-
Keller Paul, Jörg; Bürgin, Petrea; Meili, Aline; Ni, Dawei,
2021.
Descripteurs supplémentaires : compétences spécifiques aux langues des signes
.
In:
Cadre Européen Commun de Référence pour les langues: apprendre, enseigner, évaluer.
Strasbourg:
Conseil de l’Europe.
S. 282-284.
Verfügbar unter: https://rm.coe.int/cadre-europeen-commun-de-reference-pour-les-langues-apprendre-enseigne/1680a4e270#PREMS%20026421-CECR_FR_A4
-
Madlener-Charpentier, Karin,
2021.
In:
Eingeladener Vortrag bei der Forschungsgruppe „Usage-based Linguistics, Second Language Learning and Teaching“, Universität Bergen, Norwegen, 3. Dezember 2021.
-
Keller Paul, Jörg; Bürgin, Petrea; Meili, Aline; Ni, Dawei,
2021.
Échelles de descripteurs du CECR : compétences spécifiques aux langues des signes
.
In:
Cadre Européen Commun de Référence pour les langues: apprendre, enseigner, évaluer.
Strasbourg:
Conseil de l’Europe.
S. 149-175.
Verfügbar unter: https://rm.coe.int/cadre-europeen-commun-de-reference-pour-les-langues-apprendre-enseigne/1680a4e270#PREMS%20026421-CECR_FR_A4
-
Keel, Guido; Dingerkus, Filip; Schuler, Martin,
2021.
Native Ads erkennen und beurteilen.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-23651
-
Riediger, Hellmut,
2021.
La professione del traduttore : luoghi e strumenti di ieri e di oggi.
In:
La Fabbrica dei classici. La Traduzione delle Letterature Straniere e l'editoria milanese (1950-2021), Milano, 24 Novembre 2021.
Verfügbar unter: https://www.youtube.com/watch?v=OIdMZ-fw7NY
-
Gieshoff, Anne Catherine; Lehr, Caroline; Hunziker Heeb, Andrea,
2021.
Stress, cognitive, emotional and ergonomic demands in interpreting and translation.
Cognitive Linguistic Studies.
8(2), S. 404-439.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1075/cogls.00084.gie
-
2021.
Kompetenzen, Kultur und Kommunikation als Treiber des digitalen Wandels des Gymnasiums.
In:
10. HSGYM-Herbsttagung der Fachkonferenzen, Wetzikon, 18. November 2021.
-
Dreesen, Philipp; Krasselt, Julia; Dratva, Julia; Stücheli-Herlach, Peter; Suggs, Suzanne; Juvalta, Sibylle; Speranza, Camilla; Robin, Dominik; Baumann, Daniela; El Maohub, Yassmeen; et al.,
2021.
COVIDisc – a focus on vector populations [Poster].
In:
Scientific «Reality Check», online, 17 November 2021.
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-23592
-
Rosenberger Staub, Nicole; Schneider Stingelin, Colette,
2021.
Assessment für die Schulkommunikation im digitalen Wandel.
In:
Schulen in der digitalen Welt: Lehren und Lernen, Basel, 12. November 2021.
-
2021.
.
In:
Declercq, Jana; Jacobs, Geert; Macgilchrist, Felicitas; Vandendaele, Astrid, Hrsg.,
Participation, engagement and collaboration in newsmaking.
Amsterdam:
John Benjamins.
S. 99-128.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1075/dapsac.94.c5
-
Koinig, Isabell; Reifegerste, Doreen; Rosenberger Staub, Nicole; Schneider Stingelin, Colette; Grundisch, Julia,
2021.
In:
European Conference on Health Communication, health communication dynamics in turbulent times, online, 4-5 November 2021.
-
Massey, Gary; Perez, Emilia; Mion, Enrico Antonio; Ferraresi, Adriano; Gene, Viveta,
2021.
Collaboration on training : industry and academia.
In:
Translating Europe Forum 2021: Collaboration in Times of Automation, Brussels (online), 3-5 November 2021.
Verfügbar unter: https://ec.europa.eu/info/events/2021TEF_en
-
Ehrensberger-Dow, Maureen; O'Brien, Sharon,
2021.
Leveraging MT Literacy (panel).
In:
International conference on translation, interpreting and cognition : book of abstracts.
3rd ICTIC, Forlì, Italy, 2 - 5 November 2021.
Università di Bologna.
S. 15.
-
2021.
Conference interpreting and English as a lingua franca
.
In:
Albl-Mikasa, Michaela; Tiselius, Elisabet, Hrsg.,
The Routledge Handbook of Conference Interpreting.
London:
Routledge.
S. 546-563.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.4324/9780429297878-47
-
Studer, Patrick; Smit, Ute,
2021.
English-medium education in internationalised universities : sketching a way forward.
European Journal of Language Policy.
13(2), S. 129-140.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.3828/ejlp.2021.8
-
2021.
European Journal of Language Policy.
13(2), S. 181-200.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.3828/ejlp.2021.11
-
Albl-Mikasa, Michaela; Tiselius, Elisabet,
2021.
Introduction to the Routledge handbook of conference interpreting
.
In:
Albl-Mikasa, Michaela; Tiselius, Elisabet, Hrsg.,
The Routledge Handbook of Conference Interpreting.
London:
Routledge.
S. 1-6.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.4324/9780429297878-1
-
Hunziker Heeb, Andrea; Gieshoff, Anne Catherine,
2021.
Processing ELF : how do language professionals reflect on it?.
In:
3rd ICTIC, Forlì, Italy, 2 - 5 November 2021.
Università di Bologna.
S. 72.
-
Albl-Mikasa, Michaela; Tiselius, Elisabet, Hrsg.,
2021.
The Routledge handbook of conference interpreting.
1st edition.
London:
Routledge.
ISBN 978-0-367-27789-5.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.4324/9780429297878
-
Valero Pastor, José Maria; Klinghardt, Korbinian; Saner, Mirco; Lugschitz, Renée; Ferri, Giulia,
2021.
In:
emma 2021, Media Management and Sustainability, Jönköping, Sweden, 27-29 October 2021.
-
2021.
Befunde zur Religionsberichterstattung in der Schweiz.
In:
Die kuriosen «Anderen» : Stereotypen in der Religionsberichterstattung – Wie Medien darüber berichten und wie Religionsgemeinschaften dazu stehen, Bildungskommission Zürich/Schaffhausen (online), 28. Oktober 2021.
-
Keel, Guido; Spurk, Christoph,
2021.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
-
2021.
Why traditional financial institutions should adapt their communication to the target readers’ needs.
In:
Proceedings of the 86th Annual Conference.
86th Annual International Conference, Association for Business Communication (ABC), Tampa, USA (online), 18-23 October 2021.
Association for Business Communication.
S. 194-195.
Verfügbar unter: https://www.businesscommunication.org/d/do/4075
-
Studer, Patrick; Siddiqa, Aisha,
2021.
English in Swiss higher education : the pragmatic way
.
In:
Wilkinson, Robert; Gabriëls, René, Hrsg.,
The Englishization of Higher Education in Europe.
Amsterdam:
Amsterdam University Press.
S. 121-142.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.5117/9789463727358
-
Delorme Benites, Alice; Lehr, Caroline,
2021.
Machine translation in Swiss universities : a first look into current practices.
In:
COST Action 'Language in the Human-Machine Era' online conference, 20 October 2021.
-
2021.
Shared language and transdisciplinarity : keys for prosperity in business communication.
In:
The 81st National Convention of Japan Business Communication Association (JBCA), Tokyo, 2-3 October 2021.
-
Konstantinidou, Liana; Stadler, Ursula,
2021.
.
In:
Cunningham, Clare; Hall, Christopher J., Hrsg.,
Vulnerabilities, Challenges and Risks in Applied Linguistics.
Bristol:
Multilingual Matters.
S. 149-161.
-
Massey, Gary,
2021.
«Humans in the loop» – vom menschlichen Mehrwert in der Sprachindustrie : Was? Wie? Warum?.
In:
Übersetzen und Technologien. Virtueller Workshop für Studierende, Universität Wien, 30. September 2021.
-
Fehlmann, Fiona; Autenrieth, Ulla; Künzler, Matthias,
2021.
In:
RIPE@2021 Conference "Public Service Media’s Contribution to Society", online, 27-28 September 2021.
-
Künzler, Matthias; Fehlmann, Fiona; Autenrieth, Ulla,
2021.
The attempt to be up front despite major challenges : innovation in PSM as a contribution to society [Paper].
In:
RIPE@2021 Conference "Public Service Media’s Contribution to Society", online, 27-28 September 2021.