Alle Publikationen 2022
-
Morgenthaler, Thomas; Kramer-Roy, Debbie; Schulze, Christina,
2022.
Journal of Occupational Therapy, Schools, & Early Intervention.
16(2), S. 138-159.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1080/19411243.2022.2027838
-
Voss, Moritz; Hüppi, Sean; Schaub, Daniela; Hayashi, Takahiro; Ligibel, Mathieu; Sager, Emine; Schroer, Kirsten; Snajdrova, Radka; Buller, Rebecca,
2022.
Enzyme engineering enables inversion of substrate stereopreference of the halogenase WelO5*.
ChemCatChem.
14(24), S. e202201115.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1002/cctc.202201115
-
Plangger, R.; Müller, G.; Händler-Schuster, D.,
2022.
Pflegewissenschaft.
24(1), S. 60-68.
-
Frommherz, Nico,
2022.
Erfassen von Nachhaltigkeit in der Hochschulforschung : eine Analyse von Hochschulen im DACH Raum.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-26326
-
Widmer, Maurin,
2022.
Erfolgsfaktoren für einen internationalen Markteintritt eines Schweizer Robotik Start-ups.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-26494
-
Appenzeller, Vinzent,
2022.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-25285
-
Pleger, Lyn; Mertes, Alexander; Brüesch, Caroline; Menzi, Chantal,
2022.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-24746
-
Hilpert, Naomi; Weber, Sarah,
2022.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-26078
-
Kühnis, Jasmin; Wüst, Nathalie,
2022.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-26080
-
Botchkovoi, Stefan,
2022.
Ermittlung des Lernerfolgs durch den Einsatz von Virtual Reality : ein Feldexperiment.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-27104
-
Heierli, Larissa,
2022.
Erreichbarkeit von Kindern aus alkoholbelasteten Familien.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-26167
-
Assmann, Simone; Spiegel-Steinmann, Brigitta,
2022.
Ergoscience.
17(3), S. 96-101.
-
Thoolen, Fien; Weber, Michèle,
2022.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-26108
-
2022.
Estimating dark rates in collusion.
In:
22nd EURAM Annual Conference, Winterthur, Switzerland, 15-17 June 2022.
-
Bokusheva, Raushan; Čechura, Lukáš; Kumbhakar, Subal C.,
2022.
Journal of Agricultural Economics.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1111/1477-9552.12512
-
2022.
Estimating the dark rates of collusion.
In:
Research Seminar Spring 2022, University of Zurich, 5 April 2022.
-
Mourouga, Gaël; Chery, Déborah; Baudrin, Emmanuel; Randriamahazaka, Hyacinthe; Schmidt, Thomas J.; Schumacher, Juergen O.,
2022.
iScience.
25(9), S. 104901.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1016/j.isci.2022.104901
-
Chollon, Geoffrey; Ayed, Dhouha; Garriga, Rodrigo Asensio; Zarca, Alejandro Molina; Skarmeta, Antonio; Christopoulou, Maria; Soussi, Wissem; Gür, Gürkan; Herzog, Uwe,
2022.
ETSI ZSM driven security management in future networks [Paper].
In:
2022 IEEE Future Networks World Forum (FNWF).
IEEE Future Networks World Forum (FNWF), Montreal, Canada, 12-14 October 2022.
IEEE.
S. 334-339.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1109/FNWF55208.2022.00065
-
Hoefele, Joachim,
2022.
European digital competence frameworks and engineering pedagogy [Paper].
In:
Auer, Michael E.; Hortsch, Hanno; Michler, Oliver; Köhler, Thomas, Hrsg.,
Mobility for smart cities and regional development : challenges for higher education.
24th International Conference on Interactive Collaborative Learning, 50th IGIP International Conference on Engineering Pedagogy, Dresden, Germany, 22-24 September 2021.
Cham:
Springer.
S. 800-811.
Lecture Notes in Networks and Systems ; 390.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-030-93907-6_87
-
Schulze, Christina; Mali, Myrthe,
2022.
Evaluation aus der Perspektive der pädiatrischen Ergotherapie
.
In:
Strebel, Helen; Merklein de Freitas, Claudia; Kranz, Florence, Hrsg.,
Assessments in der Ergotherapie.
Bern:
Hogrefe.
S. 147-175.
-
Pleger, Lyn Ellen; Mertes, Alexander; Menzi, Chantal,
2022.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-25547
-
Gomez Gonzalez de Langarica, Aroa; Hediger, Hannele; Meier Kaeppeli, Barbara; Keller-Senn, Anita,
2022.
Midwifery.
111(103367).
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1016/j.midw.2022.103367
-
Ramirez Gonzalez, Miguel; Bossio, Martina; Segundo Sevilla, Felix Rafael; Korba, Petr,
2022.
Evaluation of static network equivalent models for N-1 line contingency analysis [Paper].
In:
Proceedings of IEEE GPECOM 2022.
4th Global Power, Energy and Communication Conference (GPECOM), Cappadocia, Turkey, 14-17 June 2022.
New York:
IEEE.
S. 328-333.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1109/GPECOM55404.2022.9815713
-
Banning, Stefan; Höglinger, Marc; Meyer, Delia; Reich, Oliver,
2022.
Telemedicine and e-Health.
29(4), S. 510-517.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1089/tmj.2022.0166
-
Osterwalder, Phylicia; Huber, Marion; Feusi, Emanuel; Gerber-Grote, Andreas; Witt, Claudia M.; Gysin, Stefan,
2022.
International Journal of Health Professions.
9(1), S. 116-126.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.2478/ijhp-2022-0013
-
Ettlin, Lea; Bruderer-Hofstetter, Marina; Rausch Osthoff, Anne-Kathrin; Nast, Irina; Gaugler, Olivier; Niedermann, Karin,
2022.
BMJ Open.
12(6), S. e057993.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1136/bmjopen-2021-057993
-
Hadorn, Susanne; Sager, Fritz; Mavrot, Céline; Malandrino, Anna; Ege, Jörn,
2022.
Politische Vierteljahresschrift.
63(2), S. 359-382.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/s11615-022-00382-x
-
Björck, Albena; Diers-Lawson, Audra; Dücrey, Felix,
2022.
In:
Proceedings of the International Crisis and Risk Communication Conference.
12th International Crisis and Risk Communication Conference (ICRCC), Orlando, USA, 7-9 March 2022.
Nicholson School of Communication and Media.
S. 27-30.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.30658/icrcc.2022.06
-
2022.
Evolution und bedingtes Lernen
.
In:
Lehmann-Wafenschmidt, Marco; Peneder, Michael, Hrsg.,
Evolutorische Ökonomik : Konzepte, Wegbereiter und Anwendungsfelder.
Wiesbaden:
Springer.
S. 199-207.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-658-34287-6_13
-
Meier, Klaus; Schützeneder, Jonas; García-Avilés, José A.; Valero Pastor, José M.; Kaltenbrunner, Andy; Lugschitz, Renée; Porlezza, Colin; Ferri, Giulia; Saner, Mirco; Wyss, Vinzenz,
2022.
Journalism and Media.
3(4), S. 698-714.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.3390/journalmedia3040046
-
Grüter, Roman; Trachsel, Tim; Laube, Patrick; Jaisli, Isabel,
2022.
Expected global suitability of coffee, cashew and avocado due to climate change.
PLOS ONE.
17(1), S. e0261976.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0261976
-
2022.
Experiencing digital storytelling
.
In:
Yülek, Murat; Wissema, Johan G., Hrsg.,
Towards third generation learning and teaching : contours of the new learning.
London:
Anthem Press.
-
Bachmann, Kremena; Lot, Andre; Xu, Xiaogeng; Hens, Thorsten,
2022.
Experimental research on retirement decision-making : a survey with replications [Paper].
In:
Conference on Saving and Pension Finance in Europe, Vaduz, Liechtenstein, 29 August 2022.
-
Ris, Irène; Volken, Thomas; Schnepp, Wilfried; Mahrer-Imhof, Romy,
2022.
Journal of Primary Care & Community Health.
13.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1177/21501319221103961
-
Dupuy, Nicolas; Juchler, Norman; Morel, Sandrine; Kwak, Brenda R.; Hirsch, Sven; Bijlenga, Philippe,
2022.
Exploring intracranial aneurysm instability markers to improve disease modeling [Paper].
In:
Nithiarasu, Perumal; Vergara, Christian, Hrsg.,
CMBE 2022 : 7th International Conference on Computational & Mathematical Biomedical Engineering.
7th International Conference on Computational and Mathematical Biomedical Engineering (CMBE22), Milan, Italy, 27-29 June 2022.
Computational and Mathematical Biomedical Engineering.
S. 14-17.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-25387
-
Larsson, Anders; Elldér, Erik; Vafeiadis, Evangelos; Curtis, Carey; Steiner, Albert,
2022.
Exploring the potential for sustainable accessibility across settlement types : a Swedish case.
Transportation Research Part D: Transport and Environment.
107(103297).
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1016/j.trd.2022.103297
-
Seiler, Roger,
2022.
Extended Reality (XR) in der öffentlichen Verwaltung : XR-Grundlagen und Praxisbeispiele
.
In:
Pleger, Lyn Ellen; Mertes, Alexander, Hrsg.,
Digitale Transformation der öffentlichen Verwaltung in der Schweiz : Stand, Entwicklungslinien und Praxisbeispiele.
Wiesbaden:
Springer.
S. 243-276.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-658-36591-2_11
-
Seiler, Roger; Widmer, Daniel,
2022.
Extended reality in the world wide web : investigating and testing the use cases of WebVR manuals [Paper].
In:
Proceedings of the 55th Hawaii International Conference on System Sciences.
55th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), virtual, 3-7 January 2022.
Honolulu:
University of Hawai'i at Manoa.
S. 5264-5272.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.24251/HICSS.2022.641
-
Mahlow, Cerstin; Ulasik, Malgorzata Anna; Tuggener, Don,
2022.
Reading and Writing.
37(2), S. 443-482.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/s11145-021-10234-6
-
2022.
Fachinput zum JAMESfocus «Rückblick auf ein Jahrzehnt Jugendmedienforschung».
In:
Weiterbildungstag Swisscom, Bern, Schweiz, 27. April 2022.
-
Reicherzer, Leah; Wirz, Markus; Wieber, Frank; Graf, Eveline,
2022.
Frontiers in Psychology.
13(982302).
Verfügbar unter: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.982302
-
Karrer, Samuel,
2022.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-26915
-
Mejia-Ruiz, Gabriel E.; Paternina, Mario R. Arrieta; Segundo Sevilla, Felix Rafael; Korba, Petr,
2022.
Applied Energy.
323(119622).
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1016/j.apenergy.2022.119622
-
Schuster-Amft, Corina; Kool, Jan; Möller, J. Carsten; Schweinfurther, Raoul; Ernst, Markus; Reicherzer, Leah; Ziller, Carina; Schwab, Martin E.; Wieser, Simon; Wirz, Markus; Menig, Alexandra; Paredes, Liliana P.; Rosemeier, Heike,
2022.
Pilot and Feasibility Studies.
8(1).
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1186/s40814-022-01086-0
-
2022.
.
In:
Weber, Susanne Maria; Elven, Julia, Hrsg.,
Beratung in symbolischen Ordnungen : Organisationspädagogische Analysen sozialer Beratungspraxis.
Wiesbaden:
Springer.
S. 103-124.
Organisation und Pädagogik (ORGPÄD) ; 21.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-658-13090-9_6
-
2022.
In:
6th World Conference on Production and Operations Management (P&OM), online, 23-25 August 2022.
-
Kendzia, Michael Jan; Borrero, Yoan Suozzi,
2022.
Financial literacy among the youth in Switzerland.
Journal of Financial Risk Management.
11(2), S. 323-341.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.4236/jfrm.2022.112017
-
Burkhalter, Denise; Wagner, Aylin; Feer, Sonja; Wieber, Frank; Ihle, Andreas; Baumann, Isabel,
2022.
International Journal of Environmental Research and Public Health.
19(17), S. 10505.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.3390/ijerph191710505
-
Huber, Jean-Marc; Nagel, Gabriela; Leu, Roger,
2022.
Expert Focus.
2022(12), S. 48-53.
-
Keller, Thomas; Botchkovoi, Stefan; Brucker-Kley, Elke,
2022.
Findings from a field experiment with a VR learning unit [Paper].
In:
Kommers, Piet; Issa, Tomayess; Backx Noronha Viana, Adriana; Isaías, Pedro, Hrsg.,
Proceedings of the International Conferences.
9th International Conference on Educational Technologies (ICEduTech), online, 14-16 December 2022.
IADIS Press.
S. 3-11.