Alle Publikationen im Departement Angewandte Linguistik
-
Gieshoff, Anne Catherine; Albl-Mikasa, Michaela,
2022.
Interpreting accuracy revisited : a refined approach to interpreting performance analysis.
Perspectives.
32(2), S. 210-228.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1080/0907676X.2022.2088296
-
Hunziker Heeb, Andrea; Gieshoff, Anne Catherine,
2022.
Non-native source texts : a stress factor for students of translation and interpreting?.
In:
10th Congress of the European Society for Translation Studies (EST22), Oslo, Norway, 22-25 June 2022.
-
2022.
Structure! You get more than you see [Paper].
In:
Kosek, Jiří, Hrsg.,
XML Prague 2022 Conference Proceedings.
XML Prague, University of Economics, Prague, Czech Republic, 9-11 June 2022.
S. 125-140.
Verfügbar unter: https://archive.xmlprague.cz/2022/files/xmlprague-2022-proceedings.pdf#page=135
-
2022.
Text and sentence histories for analyzing the production of multi-word structures.
In:
Invited talk at Université Sorbonne nouvelle in the project "ANR Pro-TEXT – Les processus de Textualisation", Paris, 11 May 2022.
-
Delorme Benites, Alice; Lehr, Caroline,
2022.
Machine translation literacy für den DaF/DaZ-Unterricht : Chancen und Herausforderungen.
In:
Ledafis Jahrestagung, Basel, 6.-7. Mai 2022.
-
Massey, Gary,
2022.
-
2022.
Deutsch in und nach der Schule : Schnittstellen und die Rolle der Sprache für die berufliche Bildung.
In:
DACH-Seminar: DaF-DaZ-DaM - fachliche und institutionelle Wege zu Synergien in der Bildungssprache Deutsch im Kontext der Mehrsprachigkeit, 25.-27. April 2022, Wien.
Verfügbar unter: https://dach-seminar.org/wp-content/uploads/2022/05/Plenarvortrag_Konstantinidou.pdf
-
Klopfenstein Frei, Nadine; Gnach, Aleksandra; Wyss, Valery,
2022.
In:
Annual Conference of the Swiss Association of Media Research (SACM-SGKM): "The Visual and Audiovisual Turn in the Age of Screen Media", Zurich, 21-22 April 2022.
-
Saner, Mirco; Keel, Guido; Wyss, Vinzenz; Porlezza, Colin; Ferri, Giulia,
2022.
Journalism Innovation in D-A-CH, Spain and the United Kingdom between 2010 and 2020.
In:
Annual Conference of the Swiss Association of Media Research (SACM-SGKM): "The Visual and Audiovisual Turn in the Age of Screen Media", Zurich, 21-22 April 2022.
-
Lechner, Verena; Weber, Wibke; Grabner, Helmut; Obrist, Dario,
2022.
In:
SACM Annual Conference / SGKM Jahrestagung 2022, Zürich, Schweiz, 21.-22. April 2022.
-
Autenrieth, Ulla; Fehlmann, Fiona; Künzler, Matthias,
2022.
In:
Jahrestagung der Schweizerischen Gesellschaft für Kommunikations- und Medienwissenschaft (SGKM-SACM): Die visuelle und audiovisuelle Wende im Zeitalter der Bildschirmmedien, Zürich, 21.-22. April 2022.
-
Dingerkus, Filip; Weber, Wibke; Fabrikant, Sara I.,
2022.
In:
SACM Annual Conference / SGKM Jahrestagung 2022, Zürich, Schweiz, 21.-22. April 2022.
-
Delorme Benites, Alice; Zavgorodnia, Larysa,
2022.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-24800
-
Delorme Benites, Alice; Cotelli Kureth, Sara; Lehr, Caroline; Steele, Elizabeth; Franciello, Laura,
2022.
I looked it up in DeepL : online dictionaries and online machine translation.
In:
Tralogy3 : Tralogy: Human translation and natural language processing: Forging a new consensus?, Paris, France, 7-8 April 2022.
-
Fuhrmann, Birgit; Casutt, Renato,
2022.
UX Reading : digitale Nutzungsinformationen fokussierter, bewusster und nachhaltiger lesen.
In:
Tekom-Frühjahrstagung 2022, Potsdam, Deutschland, 6.-7. April 2022.
-
Hohenstein, Christiane; Konstantinidou, Liana; Opacic, Aleksandra,
2022.
Diversität und Gender im DaZ-Unterricht für erwachsene Migrant*innen
.
In:
Freese, Anika; Völkel, Oliver Niels, Hrsg.,
Gender_Vielfalt_Sexualität(en) im Fach Deutsch als Fremd- und Zweitsprache.
München:
Iudicium.
S. 217-230.
LiKuM - Literatur, Kultur und Medien in Deutsch als Fremd- und Zweitsprache ; 4.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-24819
-
2022.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-24715
-
Delorme Benites, Alice; Lehr, Caroline,
2022.
Neural machine translation and language teaching : possible implications for the CEFR.
Bulletin suisse de linguistique appliquée.
2021(114), S. 47-66.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.5169/seals-1030137
-
Massey, Gary; Kappus, Martin,
2022.
Transcending barriers with technology: teaching accessible communication.
In:
European Master's in Translation (EMT) Network Meeting, European Commission, Brussels, Online, 31 March-1 April 2022.
-
2022.
Tracking discourses on antibiotic resistance with corpus linguistic methods.
In:
Applied Machine Learning Days (AMLD), Lausanne, 26-30 March 2022.
-
Kavanagh, Morgan; Massey, Gary,
2022.
Lessons to learn : re-profiling curricular delivery in peri- and post-COVID translator education.
In:
3rd CTER Congress "(Re-)Profiling Translation Pedagogy: Translators, Interpreters and Educators", Krakow (online), 17-18 March 2022.
-
Massey, Gary,
2022.
Teaching wisdom : phronesis, translator education and the learning organization.
In:
3rd CTER Congress "(Re-)Profiling Translation Pedagogy: Translators, Interpreters and Educators", Krakow (online), 17-18 March 2022.
-
2022.
Writing in finance : improving the communicative potential of financial analysts' recommendations.
Lugano:
Università della Svizzera italiana.
Verfügbar unter: https://doc.rero.ch/record/333689
-
2022.
In:
67. Jahrestagung des Deutschen Gesellschaft für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft, online, 22.-24. Februar 2022.
-
Lechner, Verena; Weber, Wibke,
2022.
In:
Multimodales Erzählen in digitalen Medien. Gemeinsame Tagung der beiden DGPuK-Fachgruppen Mediensprache – Mediendiskurse und Visuelle Kommunikation, Universität Innsbruck (online), 17.-19. Februar 2022.