Alle Publikationen im Departement Angewandte Linguistik
-
Madlener-Charpentier, Karin; Behrens, Heike,
2022.
.
In:
Madlener-Charpentier, Karin; Pagonis, Giulio, Hrsg.,
Aufmerksamkeitslenkung und Bewusstmachung in der Sprachvermittlung : Kognitive und didaktische Perspektiven auf Deutsch als Erst-, Zweit- und Fremdsprache.
Tübingen:
Narr Francke Attempto.
S. 31-64.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.24053/9783772056871
-
2022.
Kritik als Erkenntnismodus, Praxis und Untersuchungsgegenstand in der Diskurslinguistik
.
In:
Schiewe, Jürgen, Hrsg.,
Sprachkritik: Dokumente der Konturierung und Etablierung einer linguistischen Teildisziplin.
Hildesheim:
Georg Olms Verlag.
S. 667-709.
Germanistische Linguistik ; 255/257.
-
Madlener-Charpentier, Karin,
2022.
.
In:
Boas, Hans C., Hrsg.,
Directions for Pedagogical Construction Grammar : Learning and Teaching (with) Constructions.
Berlin:
De Gruyter.
S. 217-261.
Applications of Cognitive Linguistics ; 49.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1515/9783110746723-008
-
Ben Soltane, Fabio,
2022.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-2811
-
Konstantinidou, Liana; Madlener-Charpentier, Karin; Opacic, Aleksandra; Gautschi, Curtis; Hoefele, Joachim,
2022.
Literacy in vocational education and training : scenario-based reading and writing education.
Reading and Writing.
36(4), S. 1025-1052.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/s11145-022-10373-4
-
Dipino, Dalila; Filipponio, Lorenzo; Garassino, Davide,
2022.
Manifestazioni della quantità vocalica nella Liguria centro-occidentale : tipologia e metodologia
.
In:
Baranzini, Laura; Casoni, Matteo; Cristopher, Sabine, Hrsg.,
Linguisti in contatto 3 : ricerche di linguistica italiana in Svizzera e sulla Svizzera.
Bellinzona:
Osservatorio linguistico della Svizzera italiana.
S. 17-37.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-26930
-
Dreesen, Philipp; Krasselt, Julia,
2022.
.
In:
Backes, Uwe; Gallus, Alexander; Jesse, Eckhard; Thieme, Tom, Hrsg.,
Jahrbuch Extremismus & Demokratie (E & D).
Baden-Baden:
Nomos.
S. 237-254.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.5771/9783748936930-237
-
Hübscher, Iris; Sánchez-Conde, Cristina; Borràs-Comes, Joan; Vincze, Laura; Prieto, Pilar,
2022.
Multimodal mitigation : how facial and body cues index politeness in Catalan requests.
Journal of Politeness Research.
19(1), S. 1-29.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1515/pr-2020-0033
-
2022.
Murphy’s Law : kommunikative Schnittstellen
.
In:
ZHAW Angewandte Linguistik, Hrsg.,
Angewandte Linguistik für Sprachberufe.
Berlin:
De Gruyter.
S. 111-119.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1515/9783110786675-007
-
Caldelari, Laura,
2022.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-2810
-
Madlener-Charpentier, Karin; Pagonis, Giulio,
2022.
.
In:
Madlener-Charpentier, Karin; Pagonis, Giulio, Hrsg.,
Aufmerksamkeitslenkung und Bewusstmachung in der Sprachvermittlung : Kognitive und didaktische Perspektiven auf Deutsch als Erst-, Zweit- und Fremdsprache.
Tübingen:
Narr Francke Attempto.
S. 11-30.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.24053/9783772056871
-
Pronina, Mariia; Hübscher, Iris; Vilà-Giménez, Ingrid; Prieto, Pilar,
2022.
Pragmatic prosody development from 3 to 8 years of age : a cross-sectional study in Catalan [Poster].
In:
Speech Prosody, Lisbon, Portugal, 23-26 May 2022.
-
Dreesen, Philipp; Stücheli-Herlach, Peter,
2022.
.
In:
Czachur, Waldemar; Hanus, Anna; Miller, Dorota, Hrsg.,
Dyskurs, media, mulitimodalność. Przyczynek do dialogu germanistyczno-polonistycznego.
Wrocław:
Oficyna Wydawnicza Atut.
S. 125-170.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-25816
-
Cangemi, Francesco; Dipino, Dalila; Garassino, Davide; Schmid, Stephan,
2022.
.
In:
Studi AISV 9.
Padova:
Italian Association for Speech Sciences (AISV).
S. 35-50.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.17469/O2109AISV000002
-
Massey, Gary,
2022.
Journal of Translation Studies.
2(1), S. 33-51.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.3726/JTS012022.3
-
2022.
Renewing methodological approaches to media development research.
In:
The future of international media development, Dortmund, Germany, 24 June 2022.
-
2022.
Schulkommunikation fit machen für den digitalen Wandel (LZ 13.46)
.
In:
Regenthal, Gerhard; Schütte, Jan, Hrsg.,
Öffentlichkeitsarbeit macht Schule : ein praxisorientiertes Handbuch zur Umsetzung von PR an Schulen.
Köln:
Carl Link Verlag.
-
Dreesen, Philipp; Krasselt, Julia,
2022.
Social Bots als Stimmen im Diskurs
.
In:
Gredel, Eva, Hrsg.,
Diskurse – digital.
Berlin:
De Gruyter.
S. 271-282.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1515/9783110721447-014
-
2022.
.
In:
Bock, Bettina M.; Pappert, Steffen; Škerlavaj, Tanja, Hrsg.,
Grenzgänge: Eine Spritztour durch Text-, Stil- und Zeichengefilde. Festschrift für Ulla Fix.
Berlin:
Frank & Timme.
S. 73-78.
-
Hohenstein, Christiane; Lévy-Tödter, Magdalene,
2022.
.
In:
Hohenstein, Christiane; Hornung, Antonie, Hrsg.,
Sprache und Sprachen in Institutionen und mehrsprachigen Gesellschaften.
Münster:
Waxmann.
S. 353-391.
-
Bender, Michael; Bubenhofer, Noah; Dreesen, Philipp; Georgi, Christopher; Rüdiger, Jan Oliver; Vogel, Friedemann,
2022.
Techniken und Praktiken der Verdatung
.
In:
Gredel, Eva, Hrsg.,
Diskurse – digital.
Berlin:
De Gruyter.
S. 135-158.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1515/9783110721447-007
-
2022.
Tempora mutantur, nos et mutamur in illis : Sprachwandel
.
In:
Perrin, Daniel; ZHAW Angewandte Linguistik, Hrsg.,
Angewandte Linguistik für Sprachberufe.
Berlin:
De Gruyter.
S. 151-159.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1515/9783110786675-009
-
Gieshoff, Anne Catherine; Schuler, Martin,
2022.
The augmented interpreter : a pilot study on the use of augmented reality in interpreting.
In:
3rd HKBU International Conference on Interpreting : Interpreting and Technology, Hong-Kong (online), 7-9 December 2022.
-
Massey, Gary,
2022.
The didactics of professional translation : a success story?
.
In:
Franco Aixelá, Javier; Olalla-Soler, Christian, Hrsg.,
50 years later : what have we learned after Holmes (1972) and where are we now?.
Las Palmas de Gran Canaria:
Ediciones ULPGC.
S. 105-134.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.20420/1699.2022.646
-
Massey, Gary; Huertas-Barros, Elsa; Katan, David, Hrsg.,
2022.
The human translator in the 2020s.
Abingdon:
Routledge.
ISBN 978-1-032-11314-2.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.4324/9781003223344