Alle Publikationen im Departement Angewandte Linguistik
-
2021.
Interpreting quality and effort in expert and novice interpreters.
In:
YLMP 2021 : Book of Abstracts.
7th Young Linguists’ Meeting in Poznań : Rethinking language and identity in the multilingual world, Poznań, Poland, 23-25 April 2021.
Poznań:
Adam Mickiewicz University.
S. 47-48.
Verfügbar unter: http://ylmp2021.amu.edu.pl/wp-content/uploads/2021/04/BoA_YLMP2021.pdf
-
Hahn, Natalia; McGury, Sandra,
2021.
Konzept eines DSH-Vorbereitungskurses : Überlegungen, Vorschläge, Materialien
.
In:
Deutsch als Zweit- und Fremdsprache in Schule und Beruf.
Paderborn:
Brill Schöningh.
S. 364-378.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.30965/9783657791101_024
-
De Nardi, Gianni; Matic, Igor; Steiner, Felix,
2021.
Bulletin suisse de linguistique appliquée.
1(No spécial 2021), S. 169-186.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-23895
-
2021.
Language education and beyond : a concise history of transdisciplinarity in Applied Linguistics.
Research in Language and Education.
1(1), S. 35-45.
-
Massey, Gary; Ehrensberger-Dow, Maureen,
2021.
Language mediation professions : humans in multiple loops
.
In:
ZHAW Angewandte Linguistik, Hrsg.,
Angewandte Linguistik für Sprachberufe.
Berlin:
De Gruyter.
S. 157-160.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-23109
-
Massey, Gary,
2021.
Journal of Translation Studies.
1(1), S. 109-140.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.3726/JTS012021.7
-
2021.
Maschinelle Übersetzung für akademische Texte.
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-22301
-
Keel, Guido; Weber, Wibke, Hrsg.,
2021.
1. Auflage.
Baden-Baden:
Nomos.
ISBN 978-3-8487-8265-9.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.5771/9783748920656
-
Dingerkus, Filip; Keel, Guido,
2021.
Merkmale der politischen Journalisten
.
In:
Prinzing, Marlis; Blum, Roger, Hrsg.,
Handbuch Politischer Journalismus.
Köln:
Herbert von Halem.
S. 408-419.
-
Koch, Carmen; Klopfenstein Frei, Nadine,
2021.
.
In:
Keel, Guido; Weber, Wibke, Hrsg.,
Media Literacy.
Baden-Baden:
Nomos.
S. 143-156.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.5771/9783748920656-143
-
2021.
Murphy's Law : kommunikative Schnittstellen
.
In:
ZHAW Angewandte Linguistik, Hrsg.,
Angewandte Linguistik für Sprachberufe.
Berlin:
De Gruyter.
S. 96-104.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1515/9783110748796
-
Behrens, Annika,
2021.
Nachhaltigkeitskommunikation auf Instagram : eine Analyse der Instagram-Kanäle von Coop und Migros.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-2809
-
Castillo, Eva; Pronina, Mariia; Hübscher, Iris; Prieto, Pilar,
2021.
Journal of Child Language.
50(1), S. 52-77.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1017/S0305000921000404
-
Delorme Benites, Alice; Lehr, Caroline,
2021.
NMT Literacy for future language professionals : changing perceptions.
In:
International conference on translation, interpreting and cognition : book of abstracts.
3rd ICTIC, Forlì, Italy, 2 - 5 November 2021.
Università di Bologna.
S. 16.
-
Kriele, Christian; Dreesen, Philipp,
2021.
Bulletin suisse de linguistique appliquée.
1(No spécial 2021), S. 129-148.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-23354
-
Jekat, Susanne Johanna; Puhl, Steffen; Carrer, Luisa; Lintner, Alexa, Hrsg.,
2021.
Proceedings of the 3rd Swiss conference on barrier-free communication (BfC 2020).
3rd Swiss Conference on Barrier-free Communication (BfC 2020), Winterthur (online), 29 June - 4 July 2020.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-3001
-
Massey, Gary,
2021.
Training, Language and Culture.
5(1), S. 37-56.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.22363/2521-442X-2021-5-1-37-56
-
Koch, Carmen; Hüsser, Angelica,
2021.
Communicatio Socialis.
54(4), S. 482-496.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.5771/0010-3497-2021-4-482
-
Hohenstein, Christiane; Konstantinidou, Liana; Opacic, Aleksandra,
2021.
.
In:
Harden, Theo; Witte, Arnd, Hrsg.,
Rethinking Intercultural Competence: Theoretical Challenges and Practical Issues.
Oxford:
Peter Lang.
S. 179-196.
Intercultural Studies and Foreign Language Learning ; 22.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.3726/b17950
-
2021.
[Rezension von Jacob, Katharina; Konerding, Klaus-Peter; Liebert, Wolf-Andreas (Hrsg.): Sprache und Empathie : Beiträge zur Grundlegung eines linguistischen Forschungsprogramms. Berlin, Boston : De Gruyter, 2020. ISBN 978-3-11-067961-8].
Zeitschrift für Rezensionen zur germanistischen Sprachwissenschaft.
13(1-2).
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1515/zrs-2021-2075
-
2021.
Satirical Literacy als Voraussetzung für die Decodierung von journalistischer Satire
.
In:
Keel, Guido; Weber, Wibke, Hrsg.,
Media Literacy.
Baden-Baden:
Nomos.
S. 225-241.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.5771/9783748920656
-
2021.
Schreiben, reden und schweigen : Entwicklungsszenarien
.
In:
ZHAW Angewandte Linguistik, Hrsg.,
Angewandte Linguistik für Sprachberufe.
Berlin:
De Gruyter.
S. 144-153.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1515/9783110748796
-
Rosenberger Staub, Nicole; Schneider Stingelin, Colette; Koch, Carmen; Hüsser, Angelica; Grundisch, Julia,
2021.
Schulkommunikation im digitalen Wandel : der Lockdown als Akzelerator von Digital Literacy?
.
In:
Keel, Guido; Weber, Wibke, Hrsg.,
Media Literacy.
Baden-Baden:
Nomos.
S. 111-127.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.5771/9783748920656-111
-
Hunziker Heeb, Andrea; Lehr, Caroline; Ehrensberger-Dow, Maureen,
2021.
Situated translators : cognitive load and the role of emotions
.
In:
Muñoz Martin, Ricardo; Sun, Sanjun; Li, Defeng, Hrsg.,
Advances in Cognitive Translation Studies.
Singapore:
Springer.
S. 47-65.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-981-16-2070-6_3
-
Pfizenmayer, Annette; Fritschi, Nicole,
2021.
prmagazin.
52(1).