Alle Publikationen im Departement Angewandte Linguistik
-
Batchelor, Kathryn; Wright, Chantal,
2023.
The Translator.
29(4), S. 401-407.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1080/13556509.2023.2276493
-
Borghoff, Birgitta; Brucker-Kley, Elke; Keller, Thomas; Stutz, Isabelle; de Spindler, Alexandre; Michot, Janick; Turegard, Jonatan,
2023.
In:
IAM MediaLab Veranstaltung, Winterthur, Schweiz, 26. Oktober 2023.
-
Lehr, Caroline; Gieshoff, Anne Catherine,
2023.
«Machine Translation Literacy» als digitale Kompetenz in der Gesundheitskommunikation.
In:
7. Fachtagung des Internationalen Netzwerks Gesundheitskommunikation, Hamburg, Deutschland, 20.-21. Oktober 2023.
-
2023.
In:
88th Annual International Conference of the Association for Business Communication (ABC), Denver, Colorado (USA), hybrid, 18–21 October 2023.
-
2023.
Spoken data on corpus platforms : user-specific views and CLARIN concordancers [Poster].
In:
CLARIN Annual Conference, Leuven, Belgium, 16-18 October 2023.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-29453
-
2023.
In:
Mediensymposium 2023 - Medienstrukturen revisited. Recht - Markt - Akteure - Gesellschaft, Zürich, Schweiz, 12.-13. Oktober 2023.
-
Madlener-Charpentier, Karin,
2023.
In:
New Perspectives in Second Language Acquisition Research, Gießen, Germany, 5-6 October 2023.
-
2023.
Schreiben mit generativer KI in Lehre und Unterricht.
In:
BMFH Herbstkonferenz, Fachkonferenz Deutsch, Zürich, Schweiz, 4. Oktober 2023.
-
Koch, Carmen; Hüsser, Angelica,
2023.
Caught in narrative patterns? : analysis of the Swiss news coverage of christians, muslims, and jews.
Religions.
14(10), S. 1275.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.3390/rel14101275
-
2023.
Die Sprengkraft des Dokumentarfilms : Ex-SRF-DOK-Chef zum Fall «Läderach».
Verfügbar unter: https://open.spotify.com/episode/0bqEOV4ljVwMXLY483fBnL
-
Dreesen, Philipp; Pohl, Peter,
2023.
Digitalisierung historischer Bestände : Daten, Praktiken und Institutionen.
In:
Der Zugang zu Wissen – Zum Verhältnis von historischer Bildungsforschung, Quellen und Gedächtnisinstitutionen, Zürich, Schweiz, 28. September 2023.
Verfügbar unter: https://philippdreesen.de/onewebmedia/Dreesen_Pohl_Schloss_Au_2023.pdf
-
Dreesen, Philipp; Rothenhäusler, Klaus,
2023.
In:
Der Zugang zu Wissen – Zum Verhältnis von historischer Bildungsforschung, Quellen und Gedächtnisinstitutionen, Au, Schweiz, 28. September 2023.
-
2023.
In:
XXIV European Public Relations Education and Research Association (EUPRERA) Annual Congress, Prague, Czech Republic, 20–23 September 2023.
-
Benites, Fernando; Delorme Benites, Alice; Anson, Chris M.,
2023.
Automated text generation and summarization for academic writing
.
In:
Kruse, Otto; Rapp, Christian; Anson, Chris; Benetos, Kalliopi; Cotos, Elena; Devitt, Ann; Shibani, Antonette, Hrsg.,
Digital writing technologies in higher education.
Cham:
Springer.
S. 279-301.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-031-36033-6_18
-
Czachur, Waldemar; Dreesen, Philipp,
2023.
Vorstellung des network comparative discourse studies.
In:
9. Internationale Tagung zur kontrastiven Medienlinguistik, Wroclaw, Poland, 14-16 September 2023.
-
2023.
Literacy empowers participation — how can AI empower literacy?.
In:
FARI Conference «Local & Sustainable AI, Data, and Robotics», Brussels, Belgium, 11-12 September 2023.
-
Gieshoff, Anne Catherine; Albl-Mikasa, Michaela; Hunziker Heeb, Andrea,
2023.
In:
ICTIC4 Abstract Book.
Fourth International Conference on Translation, Interpreting, and Cognition (ICTIC 4), Santiago de Chile, Chile, 5-9 September 2023.
Verfügbar unter: https://drive.google.com/file/d/1vmbhZB_OtKFM2GLkSUUcNpygPJnpW0Gr/view
-
2023.
The use of augmented reality in interpreting : methodological challenges.
In:
ICTIC4 Abstract Book.
Fourth International Conference on Translation, Interpreting, and Cognition (ICTIC 4), Santiago de Chile, Chile, 5-9 September 2023.
Verfügbar unter: https://drive.google.com/file/d/1vmbhZB_OtKFM2GLkSUUcNpygPJnpW0Gr/view
-
D'Agostino, Dario; Fuhrmann, Birgit; Schuler, Martin,
2023.
Web accessibility is an absolute must-have.
Language matters - Blog für Sprache und Kommunikation.
Verfügbar unter: https://blog.zhaw.ch/languagematters/2023/08/29/web-accessibility/
-
2023.
Instructional practices for enhancing literacy skills across educational contexts.
In:
EARLI Conference 2023 "Education as a Hope in Uncertain Times", Aristotle University of Thessaloniki and University of Macedonia, Greece, 20-26 August 2023.
-
Gautschi, Curtis; Madlener-Charpentier, Karin; Hoefele, Joachim; Liste Lamas, Elsa; Konstantinidou, Liana,
2023.
Scenario-based literacy education : effects of integrated reading and writing tasks on text quality.
In:
EARLI Conference 2023 "Education as a Hope in Uncertain Times", Aristotle University of Thessaloniki and University of Macedonia, Greece, 20-26 August 2023.
-
Krasselt, Julia; Dreesen, Philipp; Stücheli-Herlach, Peter; Fluor, Matthias; Rothenhäusler, Klaus; Lemmenmeier, Dolores; Cho, Sooyeon,
2023.
Swiss-AL : language data platform for applied sciences [Poster].
In:
Digital Health Lab Day 2023, Winterthur, Switzerland, 24 August 2023.
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-29516
-
Böhm, Manuela; Hohenstein, Christiane, Hrsg.,
2023.
Inklusiver Schrift(sprach)erwerb Deutsch.
Universitätsbibliothek Marburg.
OBST Osnabrücker Beiträge zur Sprachtheorie ; 101.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.17192/obst.2023.101
-
Böhm, Manuela; Hohenstein, Christiane,
2023.
Was heißt inklusiver Schrift(sprach)erwerb?.
Osnabrücker Beiträge zur Sprachtheorie.
101, S. 7-25.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.17192/obst.2023.101.8599
-
2023.
In:
Internationale Delegiertenkonferenz IDK «Mensch und Maschine beim Deutschlehren und -lernen: ein Wechselverhältnis», Winterthur, Schweiz, 14.-17. August 2023.