Publikationen
Das ZID leistet durch Publikationen und Vorträge einen Beitrag zur hochschuldidaktischen Fachdiskussion. Untenstehend ist eine Auswahl der aktuellsten Beiträge aufgeführt. Weitere Publikationen und Konferenzbeiträge der ZID-Mitarbeitenden sind in den individuellen Porträts ersichtlich.
Spotlight
Müller, C., Mildenberger, T., & Steingruber, D. (2023). Learning effectiveness of a flexible learning study programme in a blended learning design: why are some courses more effective than others? International Journal of Educational Technology in Higher Education, 20(1), 10. Verfügbar unter: DOI: 10.1186/s41239-022-00379-x
Müller Werder, Claude; Mildenberger, Thoralf, 2021. Facilitating flexible learning by replacing classroom time with an online learning environment : a systematic review of blended learning in higher education. Educational Research Review. 34(100394). Verfügbar unter: https://doi.org/10.1016/j.edurev.2021.100394
Strobl, Carola; Ailhaud, Emilie; Benetos, Kalliopi; Devitt, Ann; Kruse, Otto; Proske, Antje; Rapp, Christian, 2019. Digital support for academic writing : a review of technologies and pedagogies. Computers & Education. 131, S. 33-48. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.12.005
Auswahl aktuelle Publikationen
Müller, C., Mildenberger, T., & Steingruber, D. (2023). Learning effectiveness of a flexible learning study programme in a blended learning design: why are some courses more effective than others? International Journal of Educational Technology in Higher Education, 20(1), 10. Verfügbar unter: DOI: 10.1186/s41239-022-00379-x
Rapp, Christian; Dilger, Bernadette; Gommers, Luci; Butz, Andreas; Huff, Simon; Lang, Michael; Mueller, Rainer; Schimkat, R.-D., 2022. Hinführung und Rahmenbedingungen für die Entwicklung eines toolbasierten Beratungsansatzes für Seamless Learning Konzeptionen . In: Dilger, Bernadette; Erlemann, Jennifer; Müller Werder, Claude; Rapp, Christian, Hrsg., Seamless Learning. Wiesbaden: Springer. S. 1-34. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-658-34698-0_1
Baumgartner, Alexander; Müller Werder, Claude; Javet, Fabienne; Woschnack, Ute; Butz, Andreas; Fengler, Reinhild, 2022. Criteria to assess professional, methodological, social & self-competence : version 2.0 / January 2022. Innovation in Higher & Professional Education; 5. Winterthur: ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften. Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-24732
Müller Werder, Claude; Erlemann, Jennifer, 2022. Design von digitalen Lernangeboten mit myScripting Zusammenfassung [Paper]. In: Standl, Bernhard, Hrsg., GMW Tagung 2022, Karlsruhe, 12.-14. September 2022. Münster: Waxmann. S. 40-49. Medien in der Wissenschaft ; 80. Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-25751
Publikationen
-
Müller, Claude; Schäfer, Monika; Thomann, Geri, Hrsg.,
2017.
Problem-based learning : promoting competences, shaping the future.
Problem-based Learning 2016: Promoting competences - Shaping the Future, Zurich, 16-17 June 2016.
Purdue University Press.
.
Verfügbar unter: https://docs.lib.purdue.edu/ijpbl/vol11/iss2/
-
Rapp, Christian; Dilger, Bernadette; Schimkat, Ralf; Müller, Rainer,
2017.
Seamless learning in lake Constance region [Paper].
In:
Igel, Christoph; Ullrich, Carsten; Wessner, Martin, Hrsg.,
15. e-Learning Fachtagung Informatik, Chemnitz, 5-8 September 2017.
Bonn:
Gesellschaft für Informatik.
S. 375-376.
Gesellschaft für Informatik: GI-Edition / Proceedings ; 273.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-9742
-
2017.
Zürich:
Universität Zürich.
Verfügbar unter: https://www.zora.uzh.ch/id/eprint/147333/1/20173189.pdf
-
Voegtlin, Christian; Butz, Andreas,
2017.
Why do we feel responsible? : developing a model of stakeholder responsibility perceptions.
In:
Academy of Management Conference, Anaheim CA, USA, August 2017.
Academy of Management.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.5465/ambpp.2016.15875abstract
-
Butz, Andreas; Di Giusto, Flavio; Philipp, Jeannette,
2017.
Winterthur:
ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-5034