Publikationen
Das ZID leistet durch Publikationen und Vorträge einen Beitrag zur hochschuldidaktischen Fachdiskussion. Untenstehend ist eine Auswahl der aktuellsten Beiträge aufgeführt. Weitere Publikationen und Konferenzbeiträge der ZID-Mitarbeitenden sind in den individuellen Porträts ersichtlich.
Spotlight
Müller, C., Mildenberger, T., & Steingruber, D. (2023). Learning effectiveness of a flexible learning study programme in a blended learning design: why are some courses more effective than others? International Journal of Educational Technology in Higher Education, 20(1), 10. Verfügbar unter: DOI: 10.1186/s41239-022-00379-x
Müller Werder, Claude; Mildenberger, Thoralf, 2021. Facilitating flexible learning by replacing classroom time with an online learning environment : a systematic review of blended learning in higher education. Educational Research Review. 34(100394). Verfügbar unter: https://doi.org/10.1016/j.edurev.2021.100394
Strobl, Carola; Ailhaud, Emilie; Benetos, Kalliopi; Devitt, Ann; Kruse, Otto; Proske, Antje; Rapp, Christian, 2019. Digital support for academic writing : a review of technologies and pedagogies. Computers & Education. 131, S. 33-48. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.12.005
Auswahl aktuelle Publikationen
Müller, C., Mildenberger, T., & Steingruber, D. (2023). Learning effectiveness of a flexible learning study programme in a blended learning design: why are some courses more effective than others? International Journal of Educational Technology in Higher Education, 20(1), 10. Verfügbar unter: DOI: 10.1186/s41239-022-00379-x
Rapp, Christian; Dilger, Bernadette; Gommers, Luci; Butz, Andreas; Huff, Simon; Lang, Michael; Mueller, Rainer; Schimkat, R.-D., 2022. Hinführung und Rahmenbedingungen für die Entwicklung eines toolbasierten Beratungsansatzes für Seamless Learning Konzeptionen . In: Dilger, Bernadette; Erlemann, Jennifer; Müller Werder, Claude; Rapp, Christian, Hrsg., Seamless Learning. Wiesbaden: Springer. S. 1-34. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-658-34698-0_1
Baumgartner, Alexander; Müller Werder, Claude; Javet, Fabienne; Woschnack, Ute; Butz, Andreas; Fengler, Reinhild, 2022. Criteria to assess professional, methodological, social & self-competence : version 2.0 / January 2022. Innovation in Higher & Professional Education; 5. Winterthur: ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften. Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-24732
Müller Werder, Claude; Erlemann, Jennifer, 2022. Design von digitalen Lernangeboten mit myScripting Zusammenfassung [Paper]. In: Standl, Bernhard, Hrsg., GMW Tagung 2022, Karlsruhe, 12.-14. September 2022. Münster: Waxmann. S. 40-49. Medien in der Wissenschaft ; 80. Verfügbar unter: https://doi.org/10.21256/zhaw-25751
Publikationen
-
Kruse, Otto; Rapp, Christian,
2023.
Word processing software : the rise of MS Word
.
In:
Kruse, Otto; Rapp, Christian; Anson, Chris M.; Benetos, Kalliopi; Cotos, Elena; Devitt, Ann; Shibani, Antonette, Hrsg.,
Digital writing technologies in higher education.
Cham:
Springer.
S. 15-32.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.1007/978-3-031-36033-6_2
-
Helfenstein, Nicole; Butz, Andreas; Javet, Fabienne; Kita, Zuzannna,
2022.
Unterrichtsrückmeldung : ein Methodenkoffer für Dozierende.
In:
Assessment for Learning Tagung, Bern, Schweiz, 23. Juni 2022.
-
Reichmuth, Andrea; Javet, Fabienne,
2022.
Skills quest : a game-based learning concept that boosts engagement.
In:
eduhub days 2022 : Games and learning – how to engage everyone, online, 15 -16 February 2022.
-
Wyss, Barbara; Reichmuth, Andrea,
2022.
Bericht zum Vertiefungslehrgang Business.
SVGT Informationen.
2022(2), S. 14.
-
Jüttler, Michael; Schumann, Stephan,
2022.
Choosing a business or economics study program at university : the role of the economics teacher.
Journal of Risk and Financial Management.
15(11), S. 522.
Verfügbar unter: https://doi.org/10.3390/jrfm15110522